subtropisch regenwoud-gletsjers-pannekoek rotsen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu subtropisch regenwoud-gletsjers-pannekoek rotsen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

subtropisch regenwoud-gletsjers-pannekoek rotsen

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

21 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Maandag 19 februari
We vertrekken om 9.00 uur in Wanaka, door de Southern Alpes naar de westkust, die we om 12.30 bereiken. Onderweg kijken we alweer onze ogen uit. Het lijkt of we door een grote tuin rijden. Het bos is geen bos zoals wij dit kennen. Er groeit van alles: varens, die doen alsof ze palmboompjes zijn, yukka's in allerlei soorten en maten en allerlei andere groene planten die ons sterk aan onze kamerplanten doen denken. Daartussen ook gigantische bomen en bomen die wij 'broccolibomen' zijn gaan noemen, omdat ze eruit zien als enorme struiken broccoli. En dit alles ondoordringbaar.
We komen langs een gletsjer: Fox Glacier, die we natuurlijk even bekijken. Later op de dag, als we een onderkomen voor de nacht gevonden hebben, bezoeken we er nog één in Franz Jozef.
Om 16.00 uur vinden we met wat geluk een adres voor Bed and Breakfast in de plaats Franz Jozef. Het is hier erg druk en we dachten al dat we verder moesten rijden, maar wat we gevonden hebben is beslist de moeite waard. We hebben een grote kamer (onze slaapkamer kan er twee keer in) met grote ramen aan 3 kanten dus we kunnen goed van de omgeving genieten. We laten de gordijnen dan ook open en kijken vanuit het bed naar de donkere hemel waar duizenden sterren fonkelen en 's morgens bekijken we het optrekken en weer neerdalen van de mist rond de bergen, die afwisselend wel en niet te zien zijn.

Dinsdag 20 februari begint dus mistig, maar dit trekt snel weg. We rijden weer door het prachtige regenwoud verder en komen rond 11.00 uur aan in Hokitika. Een leuk plaatsje, waar overigens nog een nicht woont, Susan, en waar we ook de nacht door zullen brengen. Maar we gaan eerst nog verder langs de kust. Via Greymouth naar de 'Pancake Rocks'. Dit zijn rotsen die als pannekoeken op elkaar gestapeld lijken te liggen. Ook hier is het weer geweldig mooi, je blijft hier genieten van wat je ziet!!!

Daarna gaan we weer terug naar Hokitika (je draait hier je hand niet om voor een extra 100 km) om daar de avond en de nacht bij Susan te zijn.

• 17 April 2007 - 09:23

Corry En Theo:

Ik dacht dat Franz Jozef in Oostenrijk was, maar daar kennen ze hem ook dus.
    Wat zijn die varens toch mooi, jammer dat je niets mee mag nemen.

• 17 April 2007 - 15:13

Mirjam:

Leuk hoor al die ansichtkaarten op de site...
    Jammer dat die rotsen niet echt van pannekoek zijn.. ;)