Naar het Noordereiland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Naar het Noordereiland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Naar het Noordereiland

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

24 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vrijdag 23 februari
Het regent als we wakker worden. We halen ontbijt in de winkel op de hoek en pakken de koffers in om naar het vliegveld te gaan. Het regent nog als we om 11.30 uur het vliegtuig instappen. Na een uurtje vliegen zijn we in Rotorua. Dit ligt op het noordereiland, zo ongeveer in het midden. Hier is het zonnig. We hebben even het gevoel dat we in een ander land terecht zijn gekomen. We vliegen, gaan van regen naar zonneschijn en het is toch weer even wat anders als waar we vandaan komen. Alles is ook net wat duurder en het is drukker dan op het zuidereiland.
We vinden een motel op wandelafstand van het centrum.
We zitten hier in een buurt met geisers, kraters en zwavelbronnen. Alle motels hier (en dat zijn er nogal wat) hebben dan ook gratis zwavelbaden.Met als nadeel: het stinkt hier nogal. Maar na twee dagen ben je daar wel aan gewend. We gaan 's avonds in zo'n zwavelbad en of het daar aan gelegen heeft of niet: we slapen allebei als een os!

Zaterdag 24 februari trekken we er op uit om het noordereiland te verkennen. Om te beginnen naar Waiotapu, waar de geiser "Lady Knox" 1 maal daags wordt geaktiveerd en waar borrelende modderbaden, zwavelgrotten en fosforpoelen in allerlei maten te bewonderen zijn. Hier zijn we wel een paar uur zoet. Daarna nog even door naar Lake Taupo. Onderweg vooral grote groene heuvels met bomen of gras.
Dan vinden we het weer genoeg voor vandaag en gaan terug naar Rotorua, even zwemmen en luieren en dan naar een internetcafe en wat eten, nog even in een zwavelbad en slapen.
Morgen naar Auckland.

• 17 April 2007 - 09:28

Corry En Theo:

Agnes dit is iets voor jou, je komt na een heet modderbad en een zwavelbad weer jong terug. Je moet wel je neus dicht houden met die zwafeldampen hoor.