Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Auckland

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

26 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zondag 25 februari
We gaan naar Auckland, waar we verwacht worden door nicht Judy en haar vriend Jeff.
Het blijft een genot om door het landschap te rijden, maar het zuidereiland had meer wisselingen te bieden dan het noordereiland.
Neemt niet weg dat het ook hier mooi is.
We komen veel plaatsen tegen met een naam uit het Maori: Putaruru, Karapiro, Whatawhata,Waharoo, om maar iets te noemen.

Uit eten in Nieuw Zeeland is veel Japans, Chinees en Indisch. Verder zie je af en toe een pizzeria en een enkel mexicaans restaurant. Thuis wordt vaak de barbeque aangestoken, dit is wel altijd een gasbarbeque.

De doorgaande wegen hier zijn tweebaans met af en toe een "passing lane" om het langzamere verkeer in te halen. Dit werkt goed.

Om 13.00 uur zijn we bij Judy en Jeff. We installeren ons en gaan dan met zijn allen zwemmen in zee, vijf minuten van hen vandaan. We eten vroeg en gaan 's avonds, zoals veel Nieuw Zeelanders, met de boot achter de auto, naar zee om te vissen.
Het is een prachtige zomeravond en we blijven tot het donker wordt, vangen het eten voor morgenavond en genieten van de ondergaande zon.

• 26 Februari 2007 - 10:55

Piety En Kess:

smaakten de eigen gevangen visjes?