De oversteek naar Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu De oversteek naar Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

De oversteek naar Australie

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

01 Maart 2007 | Australië, Sydney

28 februari
We verlaten Nieuw Zeeland terwijl het regent. Aangekomen in Sydney wachten we een uur voordat ze de koffers uit het vliegtuig kunnen halen i.v.m. een hevige storm met onweer. Om een uur of vijf zijn we in ons hotel in Sydney. We installeren ons en gaan dan voor een eerste verkenningstocht op pad.
Deze brengt ons al snel bij twee toppers van Sydney: The Operahouse en Harbour Bridge. Er ligt ook een gigantisch cruiseschip in de haven en samen met de gebouwen die er staan en alle mensen die er rondlopen is het geheel nogal overweldigend.
We kijken onze ogen uit en blijven ons verbazen over wat er allemaal te zien is. We voelen ons echt twee dorpsmensjes in een grote, grote stad.

1 maart
We hervatten onze ontdekkingsreis door Sydney. Kopen een three-days-travell kaart waarmee we kunnen bussen, treinen en varen en beginnen met een rondje in de bus langs alle highlights van Sydney. Stappen uit bij de vismarkt en lopen via Darling Harbour terug naar het centrum waar ook ons hotel is. In principe willen we even onze zwemspullen halen om te gaan zwemmen op een of ander strand, maar we raken in een zoektocht naar een camper verzeild. Dit is dan nu ook geregeld. Vanaf maandag hebben we een camper om mee verder te trekken. Dit houdt in dat we twee dagen langer in Sydney blijven, maar dat is geen enkel probleem, er is hier genoeg te beleven.

• 01 Maart 2007 - 09:34

Elly & Harry:

Wat dacht je van deze twee dorpsmensjes wat een geweldige eerste indruk moet dat op je maken.Het cruiseschip tussen de gebouwen door plaatst alles in een ander perspectief.Fantastisch gewoon

• 01 Maart 2007 - 11:29

Anja:

doet je wel wat denk; het zien van zo"n gebouw, wat je regelmatig bewonderd, maar dan op tv.Ben benieuwd hoe in het echt zoiets dan op je afkomt!
    anja

• 01 Maart 2007 - 13:30

Richard:

Hier een berichtje uit het regenachtige Den Helder.

Schitterende foto's. Ik dacht wel wat grote (marine)schepen gezien te hebben maar dit is echt een flatgebouw op het water.
    Ook de andere enorme gebouwen zijn zeer indrukwekkend.

• 01 Maart 2007 - 19:16

Piety En Kees:

Ik kan me voorstellen dat je hier met grote verbazing naar hebt staan kijken, prachtig!
    En nu op avontuur met de camper