in het land van Steve Irwin - Reisverslag uit Beerwah, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu in het land van Steve Irwin - Reisverslag uit Beerwah, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

in het land van Steve Irwin

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

09 Maart 2007 | Australië, Beerwah

vrijdag 9 maart
We zijn inmiddels een aantal dagen onderweg. Het campertje bevalt ons prima. Het campingleven en rondtrekken is waar wij van houden.
Onderweg is ook hier volop te genieten van het landschap. We zien bomen met zwarte en kale stammen, en dan weer subtropisch regenwoud. Glooiende heuvels met allerlei bebossing en zoals wij onze maisvelden hebben, hebben ze hier rietsuiker(o.a.voor de rum).

De campings zijn allemaal uitgerust met een keuken, wasserette met droogmogelijkheid, barbeque en goed sanitair, de meeste hebben een zwembad en dat is geen overbodige luxe hier, want het is behoorlijk warm.
We komen steeds verder noordelijk en het wordt steeds warmer en het wordt steeds vroeger donker(19.30 u).
We hebben ondertussen ook een levende kangoeroe gezien, aan de bosrand langs de Pacific Highway.

Na onze nacht in Tamworth rijden we via Armidale weer richting de kust. We slapen in Grafton en de volgende nacht in Tweed Heads, waar de grens tussen New South Wales en Queensland door het plaatsje loopt. Dan langs de Gold Coast, een strook langs de kust met volop toerisme en hoge flatgebouwen.

Brisbane hebben we links laten liggen, alleen vanuit de verte gezien. We hadden nog geen behoefte aan weer een stad.
We zijn nu in Beerwah, hier vind je de Australia Zoo, de thuishaven van Steve Irwin. De weg waaraan het park gelegen is heet sinds kort Steve Irwin Way. Morgen gaan we de krokodillen van Steve bekijken.

• 09 Maart 2007 - 06:21

Mirjam:

Geweldig zeg.
    En ik zie het alweer jullie komen weer al negertjes terug!!

• 09 Maart 2007 - 07:53

Anja:

zo zie je toch maar weer, wat tv kan doen, als je schrijft over Steve Irwin en de fotoos en het landschap bekijk je, denk je even; this was his place to by! veel plezier in de zoo, gr anja

• 09 Maart 2007 - 14:45

Dré:

Ik heb zojuist Walter gesproken en daardoor kijk ik eigenlijk voor het eerst op deze site, vanavond bij een glaske wijn, ga ik terug in de tijd.

• 09 Maart 2007 - 15:58

Richard:

Zo jullie hebben al een lekker stukje gereden.
    Ik hoop voor jullie dat er wel Airco in de camper zit.

• 11 Maart 2007 - 03:36

Astrid:

Bereid je maar vast voor op de warmte. Eigenlijk is het niet echt de warmte, maar de luchtvochtigheid die het zo warm maakt.
    Jeetje, dat is inderdaad een flinke termietenheuvel. Ik heb er al veel gezien, maar deze is wel de grootste tot nu toe. Blijf goed smeren en draag een hoed en een zonnebril, want jullie trekken nu door het gebied waar de kans op huidkanker groter is dan in de rest van Australië. Zoals ze dat hier met een slogan zeggen: slip, slop, slap. Smeren, hoed op, en beschermde kleding aan. Wij zien jullie komende week wel verschijnen en dan kunnen jullie een verfrissende duik in het zwembad nemen.

• 11 Maart 2007 - 19:39

Jamal:

Hey zonnestraaltjes! Ik zie dat jullie je goed vermaken tijdens jullie grote avontuur. Tot gauw en veel plezier de komende weken!

• 12 Maart 2007 - 15:23

Dré:

Ik heb de inhaalslag achter de rug. Is leuker dan wagenpark. Die hoed staat je echt goed. Zet die maar op bij contractbesprekingen, dan word je pas echt serieus genomen. Leuk gedaan dat geintje met die vissen van je "buurman" op de boot.

• 16 Maart 2007 - 16:53

Sjoerd:

Hallo luitjes,

net eindelijk voor het eerst rondgekeken. In een woord geweldig!!! Geniet ervan en denk vooral niet aan het werk. Kees, spreek je snel weer als jullie terug zijn. Groetjes!

Sjoerd