het laatste stukje door Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu het laatste stukje door Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

het laatste stukje door Australie

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

22 Maart 2007 | Australië, Sydney

Zondag 18 maart.
We bezoeken een markt in het centrum van Townsville en daarna het Museum of Tropical Queensland. Hier worden we zo warm van dat we afkoeling zoeken in de waterspeeltuin bij het strand. Leuk voor jong en oud.

Maandag 19 maart nemen we weer afscheid van de familie en trekken verder met de camper. We overnachten in Mission Beach, vlakbij Tully, wat bekend staat als natste plaatsje van Australie. We worden dan ook regelmatig overvallen door tropische plensbuien en de omgeving is prachtig groen.

Tijdens heel onze reis hebben we regelmatig vleermuizen gezien, beetje groter dan wij ze gewend zijn. Vanavond hebben we bezoek van een exemplaar in de boom naast onze camper, hij hangt recht boven onze hoofden aan de vruchten van de palmboom te knabbelen en laat regelmatig wat op onze tafel vallen.

Dinsdag 20 maart.
Zodra je de highway af gaat zit je in een andere omgeving. We maken een rondje naar een landpunt bij Flying Fisch Point. Rietsuikervelden worden hier afgewisseld door bananenplantages en aan de waterkant wordt je gewaarschuwd voor krokodillen. Niet zwemmen dus...
Een wandeling naar een uitzichtpunt leert ons dat er niet alleen marine stingers (kwallen) zijn, maar ook stinging trees (bomen), dat er spinnen zijn zo groot als je hand en dat wandelen in een tropisch regenwoud je behoorlijk nat maakt, of het nou wel of niet regent.
Na een rondje langs wat watervallen stoppen we vandaag in Atherton. Deze plaats ligt op 1000 meter hoogte en het is hier dan ook wat beter van temperatuur. Voor ons tenminste, de 'locals' hebben het koud en zitten met vesten en lange broeken aan.

Woensdag 22 maart.
Voordat we ons in Cairns gaan nestelen voor de laatste dagen in Australie, willen we nog "even" iets van de 'outback' zien. Voornaamste doel: de 'roadtrains'. Deze extra grote vrachtwagens rijden alleen op speciale trajecten.
De wegen zelf zijn al een belevenis op zich: van 2 banen veranderen ze plotseling in 1 baan met aan twee kanten een brede strook (rode) aarde. Kom je iets tegen -wat niet echt regelmatig gebeurt- dan moet je alletwee uitwijken. Kom je een roadtrain tegen dan kun je beter zorgen dat je aan de kant komt. Met donderend geraas komen ze langs, een wolk van zand en steentjes over je heen strooiend. Ze zwaaien allemaal vriendelijk naar je.
Nu we toch weer flink aan het kilometervreten zijn besluiten we om vandaag maar door te rijden naar Cairns, waar we donderdag de camper in gaan leveren.

• 22 Maart 2007 - 10:13

Elly & Harry:

Gisterenavond bezoek gehad van Bram&Magda,zij hebben recent ook een bezoek aan A gebracht.Hun langste Roadtrain was 76 meter,in een ultieme poging de snelheid te meten, haakten zij af bij 120km(dit op een gravelweg)
    Overigens wij zijn weer terug, tot gauw.GrtE&H

• 22 Maart 2007 - 19:14

Maria:

Nog een paar dagen!! geniet er van, ook namens pa en ma.
    Voor jullie thuiskomst hebben we prachtig lenteweer besteld.

• 23 Maart 2007 - 07:36

Anja:

Mee genoten van jullie vakantie! Dagelijks gekeken op jullie site, zowel de fotoos als de verhalen en natuurlijk de reacties! Wie heeftwat vandaag te vertellen! Voor mij voornamelijk onbekende mensen, maar ik hen ondervonden, dat je toch een beetje bij gaat houden, zo van "ah"weer een berichtje van die op van die!? leuk.
    Nog fijne "warme"dagen toegewenst en tot gauw. Gewoon weer een borrel bij Janssen!? ( ook leuk toch) groetjes en liefs anja