Calgary Stampede - Reisverslag uit Calgary, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Calgary Stampede - Reisverslag uit Calgary, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Calgary Stampede

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

12 Juli 2010 | Canada, Calgary

Zondag 11 juli
Vandaag staat de rodeo op het programma. Het weer is goed. Droog, licht bewolkt en zo’n graad of 20. We gaan te voet naar de Stampede, maken er een hele dag van want er is heel veel te zien. Het terrein ziet er een stuk vriendelijker uit nu er een zonnetje schijnt, het is gezellig druk. We gaan op ons gemak rond, vooral de stallen trekken onze aandacht. Veel soorten paarden en ook een muilezel en mini-ezeltjes. We gaan over de kermis naar het indianenveld, waar een heleboel tipi’s staan en gaan dan naar de ‘grandstand’waar de rodeo is. De baan waar gisteren geraced werd is dichtgemaakt met tribunes, wij hebben plaatsen op zo’n tribune en zitten dus met onze neuzen boven op de aktie.
En aktie is er: behalve de ‘gewone’rodeo (zonder zadel, bare back)is er ook saddle bronc(rodeo met zadel) bull riding, barrel racing, tie down roping (kalfjes vangen en poten vastbinden), steer wrestling (met kleine stiertjes) en ook de kinderen deden mee met wilde mini paardjes.
Het was vooral ook leuk om alles er omheen te zien. Zie je rodeo op tv dan zie je de rit, maar wat daarna gebeurt is zeker zo leuk. Dat paard, waar de cowboy vanaf is, moet nl ook gevangen worden. Zo ook met de stieren, die soms een wat dreigende houding aannamen en op een halve meter afstand bij ons langs kwamen.
Ook deze show was dus weer één en al genieten.
Er wordt trouwens door de commentator nog een opmerking gemaakt dat het bij het voetballen nog 0-0 is. Wij dachten al dat het verlenging zou zijn want we hadden nog geen sms van Tim ontvangen, die zou ons de uitslag sturen. Gelukkig heeft hij dit gedaan voordat we later de uitslag en het winnende doelpunt te zien kregen op het scherm in de arena.
Na de show nog even van de sfeer en wat er te zien was genoten en op de terugweg wat gegeten op een terras, waar we overvallen werden door een onweersbui, die ons, als ervaringsdeskundigen, niet kon deren: paraplu open en blijven zitten, terwijl iedereen naar binnen vlucht.
Maandag laten we de cowboys en indianen achter in Calgary en trekken we met de camper verder het land in.

• 12 Juli 2010 - 16:48

Mirjam:

De volgende keer ga ik mee in jullie binnenzak!
    Ik ben zo jaloers!
    Wat een leuke paarden.
    Het lijkt me geweldig om zo'n rodeo mee te maken!

• 13 Juli 2010 - 07:40

Elly&harry:

Ook wij zagen een bekende cowboy.
    Overigens wat fijn dat er een ezel is gesignaleerd.

• 13 Juli 2010 - 09:10

Anja:

Geariveerd!
    Zie ik daar ons Keesje met een cowboyhoed?
    Het spectakel van de WK, is helaas minder groot geweest!
    Groetjes...........