Terug in Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Terug in Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Terug in Calgary

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

29 Juli 2010 | Canada, Calgary

Woensdag 28 juli.
Na 3022 km gereden te hebben leveren we de camper in bij Canadream. Met een beetje weemoed, we hebben er een leuke tijd mee gehad, maar we drijven nog even uit in Calgary en daarna is het ook weer fijn om naar huis te gaan.
We zijn nu drie weken van huis en een heleboel indrukken en ervaringen (en muggenbulten) rijker. Onze TomTom heeft ons prima bijgestaan, hij reageert hier veel beter op de signalen dan in Nederland en is vaak een uitkomst gebleken bij het vinden van de juiste weg.

Al voor tien uur zijn we weer ‘downtown’ en we hebben geluk, we kunnen onze hotelkamer al in. We badderen op ons gemak voordat we Calgary in gaan.
Calgary ziet er anders uit dan drie weken geleden. De stampedeplaatjes op de ruiten en de feesttenten zijn verdwenen en er zijn een stuk minder cowboyhoeden te zien. Het Olympic Plaza, waar toen de indianenshow was, staat nu onder water en heeft fonteinen.
Vorige keer waren we hier in het weekend en nu is het door de week, ook dat is een duidelijk verschil.

We gaan de overdekte wandelpaden boven het verkeer eens bekijken. De gangen lopen van kantoor naar kantoor, steken straten over en zijn voorzien van allerlei eetgelegenheden en winkeltjes. Je waant je in een heel andere wereld. Je komt er vooral kantoormensen tegen, maar je kunt er ook winkelen, dus ‘gewone mensen’ kun je ook tegenkomen. Het zal hier ’s winters wel drukker zijn, want je kunt echt hele lange stukken overdekt overbruggen. Het lijkt wel een beetje op een doolhof.
Tegen 12.00 uur uur zitten de terrassen buiten al vol met,vooral, mannen in pakken en worden er zaken gedaan onder het genot van een glas wijn of bier en een uitgebreide lunch.
Wijzelf lunchen met eersterangs plaatsen tegenover een spelende band (die daar dus ook al om 12.00 uur staat te spelen).
’s Middags zwemmen we even in het buitenzwembad van het hotel op de zesde verdieping. Tussen de torenflats trekken wij onze baantjes. Heel apart.
Ook ’s avonds na het diner komen we weer langs een life optreden van een zanger. Deze is zo goed dat hij ons een uur lang weet te boeien. Als hij even stopt voor een pauze maken we een babbeltje met hem en kopen een cd. Zijn vriendin blijkt ook van Nederlandse afkomst te zijn.
Je komt hier trouwens regelmatig mensen tegen die, of in Nederland geboren zijn, of Nederlandse ouders hebben.
Zoals in iedere grote stad zie je hier ook veel zwervers, die struinen de vuilnisbakken af voor de lege plastic flesjes, daar zit hier statiegeld op.
Morgen hebben we nog bijna een hele dag, we vliegen om 18.00 uur weer terug naar Nederland, waar we dan vrijdagochtend om 11.00 uur zullen landen.

• 29 Juli 2010 - 14:05

Mirjam:

Dat is inderdaad heel anders als een paar weken terug. toch leuk om dat ook nog gezien te hebben!

Alvast een goede reis!!!

• 31 Juli 2010 - 11:58