The Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu The Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

28 December 2011 | Australië, Sydney

Woensdag 28 december

Waren we gisteren op Black Mountain, vandaag worden het the Blue Mountains. Na een heerlijk ontbijt in de tuin (in hartje Sydney hè!) vertrekken we, begeleid door een zonnetje.
Een bekend onderdeel van the Blue Mountains zijn the Three Sisters. Dit is dan ook een toeristisch trekpleister en het is er zo druk dat we, nadat we er natuurlijk wel een blik op geworpen hebben, hier snel weer weg gaan. Verder langs onze route bezoeken we de botanische tuin bij mount Wilson. Hier komen we er achter dat de mooie bomen die we overal zien de eucalyptusbomen zijn. (en wordt ik door iets gestoken wat me een dikke onderarm oplevert.) Ook rijden we door een fruitstreek met appels, kersen en pruimen.
Om een uur of 5 pm, zo wordt het hier aangegeven, zijn we weer terug.
De dag besluiten we natuurlijk op onze favoriete manier: in en om de haven van Sydney.

Het is heerlijk om hier gewoon wat rond te hangen. Je ziet van alles. Mannen strak in het pak of slordige korte broeken en alles wat daar tussen zit. Vrouwen chique, netjes, sexy, ordinair, alles komt voorbij, zelfs bruidjes. Rondom de brug maar ook op andere plaatsen wordt er druk gewerkt aan het plaatsen van stellages voor het vuurwerk. De barretjes en restaurants zijn constant druk bezet, het is een sport om een plaatsje te bemachtigen. In de buitenbar beneden bij the operahouse is echter altijd wel een plekje te veroveren en je hoeft je hier ook niet te vervelen. De (veer)boten varen af en aan, en het is leuk als er ook nog eens een gigantisch cruiseschip langs komt varen.
Als je hier iets wilt eten of drinken ga je naar de bar en bestelt wat je wilt hebben, drinken neem je mee en een bordje met een nummer, het eten wordt dan gebracht zodra het klaar is. Je hebt al betaald dus als je klaar bent kun je weg wanneer je wilt. Best een fijn systeem.

• 28 December 2011 - 20:30

Mirjam:

Wederom klinken jullie belevenissen geweldig!
    Behalve die steek en de dikke onderarm dan..

• 28 December 2011 - 20:37

Anjas:

ja ik had weer even tijd, mijn werkzaamheden zitten er voor dit jaar op!
    Het weer is hier, gelukkig ook niet onaardig, gelukkig geen sneeuw; sorry voor de lezers die van een witte kerst houden!
    Ik zie dat jullie er weer volop van genieten, mooi fotoos ook!
    groetjes vanuit het gure Dongen
    Anja

• 28 December 2011 - 23:03

Mark En Astrid:

Inderdaad een mooie plek the Blue Mountains. Staat op ons verlanglijstje. Grappig eigenlijk dat jullie al meer hebben gezien dan wij, terwijl wij in Australie wonen. Die dikke onderarm lijkt veel op het verhaal dat mijn moeder ook had. Hebben jullie daar last van steekvliegen? Hopen dat het gauw weer goed komt en wij verwachten wel mooie foto's van het vuurwerk! Ik zal het waarschijnlijk weer moeten missen, zoals ieder jaar :-(, maar geniet dit jaar wel van het feit dat ik niet tot 24 uur hoef te werken.

We kijken met plezier uit naar jullie volgend avontuur!

• 28 December 2011 - 23:24

Cees:

Leuk om jullie verslag te volgen op circa 16 uur van elkaar, want inmiddels tellen wij er 5 uur vroeger bij op. Grappig dat wij straks bij de jaarwisseling nog wakker moeten worden en dat bij jullie 2012 alweer realiteit is. Komen net terug van een boottocht op het Spaanse Water, waar Marloes en Rick
    stevig aan het Wakeboarden zijn geweest. Ook hier hopi bon
    Chaooo Cees en de rest van de crew

• 29 December 2011 - 03:04

Chris:

De foto die ik altijd al heb willen maken van de three siaters ;-)
    In 1998 was het mistig en hebben we ze dus niet gezien.
    Gaan jullie Oud-Nieuw in Sydney vieren?