Bondi Beach en Darling Harbour - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Bondi Beach en Darling Harbour - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Bondi Beach en Darling Harbour

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

29 December 2011 | Australië, Sydney

Donderdag 29 december.

Ons kleinkind Zoë is jarig. Ze wordt één jaar.

Vandaag is de laatste dag dat we de auto kunnen gebruiken, dus we gaan naar het wat verder gelegen Bondi Beach. Het is één van de bekende stranden in Sydney. Het is een wit zandstrand en er loopt een geweldig mooi pad langs het water naar twee verderop gelegen strandjes. Er wordt flink getrimt op dit pad, maar wij doen het wandelend en genieten van de uitzichten. Heen en terug zijn we er twee en een half uur zoet mee.
Bijzonder is het aan zee grenzende zwembad, waar de golven over de rand komen.

Daarna brengen we de auto naar het afleveradres.

Verder te voet. Naar Darling Harbour. Een andere trekpleister. Hier is het wat moderner ingericht dan in Sydney Harbour en vind je verschillende attracties zoals ‘Australian National Maritime Museum’, ‘Sydney wildwild world’ en ‘Sydney Aquarium’. Ook hier weer veel eettentjes en straatartiesten en volop vertier voor de kleintjes: een draaimolen, treintjes en een waterpartij waar ze lekker in kunnen spelen.

Van al dat gewandel zijn we best moe geworden. Tijd voor een pauze. Het is intussen half vijf. Even relaxen op onze kamer, de site bijwerken, (waarbij ik af en toe een blik naar buiten werp en een stuk van de haven en het operahouse zie) douchen en dan weer het avondleven in.

• 29 December 2011 - 08:47

Ria En Ad:

gefeliciteerd met jullie jarige kleindochter. Neem er maar een drankje op en geniet, dat is, zo te lezen, geen enkel probleem.

• 29 December 2011 - 15:02

Penny :

proficiat met jullie kleinkind zoè

apart die zwembad aan zee
    je moet denk ik wel uitkijken als de zee hoog is dan zie je het verschil niet meer zo ha ha
    ziet er wel heerlijk uit daar
    de zee zo blauw en het zonnetje erbij
    gr penny

• 29 December 2011 - 20:37

Rien En Lenty:

Wat schrijf je een vlot leesbaar reisverslag en wat zitten er mooie foto's bij. Echt genieten als je het leest en bekijkt.

Vandaag zijn wij op Zoë's verjaardag geweest. Leuke cadeautjes kreeg zij hoor, ook van jullie. En wat is de computer toch handig, zo konden jullie haar 'live' feliciteren.
    Sterkte met je arm!
    Alvast een fijne jaarwisseling.

• 30 December 2011 - 09:23

Anja:

"Wat een leven!", ben jaloers!
    en even over dat zwembadje;
    Is dit voor de vrees van haaien?!
    Inderdaad erg grappig om dit zo op de foto te zien.
    En "Bondi", is dat niet de naam van de dochter van "wijlen" Steve?: Onze dierenvriend.
    Zou hij zijn dochter deze naam gegeven hebben, vanwege deze mooi plek?!

• 30 December 2011 - 18:28

Elly+Harry:

Een geweldig zwembad ben je mooi van de haaien af en zwem je toch in zee(water).
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter,op zoek naar een kleine kangoeroe.
    Geniet van jullie verblijf in Sydney city