Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

03 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dinsdag 3 januari.

Na een vlucht van drie uur en twee uur in de tijd vooruit zijn we om half drie met de auto, een Mazda 3, op weg naar ons hotel. Even inchecken en dan Christchurch in.

Wat we daar zien maakt ons even stil. Veel gebouwen zijn half of helemaal ingestort, alles staat leeg want het is onveilig. Hele stukken van de stad zijn afgezet, we kunnen ook niet op het plein komen waar de kathedraal heeft gestaan. Het is allemaal gevaarlijk gebied.
De stad lijkt een spookstad. Verlaten. Troosteloos. Triest. Heel triest. We raken er behoorlijk van onder de indruk.

Er is niet veel meer over van de stad die we vijf jaar geleden hebben gezien.
Moeilijk te omschrijven wat er door ons heen gaat. Het voelt een beetje alsof je over een kerkhof loopt of door een gebied dat door een oorlog is getroffen.

In het centrum zien we hoe ze er weer wat van proberen te maken. Van zeecontainers zijn winkels en barretjes gebouwd, in vrolijke kleuren geverfd en de omgeving is opgefleurd met bloemen.

Ons hotel ziet er niet beschadigd uit, maar in de straat worden verschillende gebouwen gestut en zien er her en der wat scheef uit.
Er worden nog steeds (na)schokken gevoeld. Hopelijk slapen we hier vannacht veilig…

• 03 Januari 2012 - 08:10

Penny:

dat ziet er inderdaad heel erg uit,de aardbeving is inderdaad groot geweest ,
    inderdaad jammer van zo'n mooie stad ....
    gr penny

• 03 Januari 2012 - 14:01

Sanneke:

Hoi Kees en Agnes, Dat ziet er inderdaad behoorlijk indrukwekkend uit! Wat erg. Hoop dat jullie het super naar jullie zin hebben en dat jullie nog veel mooie avonturen mogen beleven! Veel plezier nog!

• 03 Januari 2012 - 21:13

Nicole:

Wat een heftige foto's!
    Dit zal wel een culstuur shock zijn..

• 03 Januari 2012 - 22:51

Mark En Astrid:

Tijdens jullie verb IMF in australie, is er nog een schok geweest van rond de 5.? Wij hopen dat dit jullie niet zal . Geniet van wat er nog wel is.