Mount Isa, Cloncurry - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Mount Isa, Cloncurry - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Mount Isa, Cloncurry

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

09 Februari 2012 | Australië, Mount Isa

Maandag 6 februari

Meteen na het ontbijt gaan we weer op weg. Mount Isa is het doel voor vandaag. We krijgen weer van alles te zien. Het ene moment bestaat de hele horizon uit bos, een ander moment is alles gras wat we zien, zo ver als we kunnen kijken. Gaandeweg komt er weer wat water in voor in de vorm van kleine poeltjes.
We zien weer meer vogels, waaronder twee struisvogeltjes en heel veel roofvogels. Mooi om te zien hoe ze op de wind hangen. Op een rustplaats steekt een varaan het pad over.
Om 12.30u hebben we Mount Isa bereikt. We zijn intussen in Queensland en de klok gaat weer een half uur vooruit.

Eigenlijk zijn we nu vooral bezig met uit de outback te komen voordat de floodings ons de weg versperren en hebben we geen rust om hier te blijven. Zoals het er nu uit ziet is er één blokkade op onze weg, tussen Julia Creek en Richmond. Met een beetje geluk is deze morgen opgeheven en we willen hier zo dicht mogelijk bij zijn zodat we er door kunnen als het open gaat. We rijden dus nog even verder.

Na Mount Isa verandert het landschap volkomen. Alles is groen. Er zijn flinke heuvels met gras en rotsen. Er is behoorlijk hoogteverschil en het wordt ons nu ook duidelijk waarom hier overstromingen ontstaan.
Verder is dit een route waar heel veel road trains rijden. We zien er zelfs met drie aanhangers, vier wagens dus, de vrachtwagen zelf meegeteld. Met recht een road train te noemen.
Volgens een vrachtwagenchauffeur zijn er zelfs met zeven aanhangers, die worden gebruikt voor het transport van mineralen. Die hebben wij niet gezien, wij vonden vier al heel wat.

Ons eindpunt voor vandaag is Cloncurry, één stop voor Julia Creek. Hopelijk kunnen we morgen onze weg vervolgen.

• 09 Februari 2012 - 06:39

Theo En Corry:

Prachtig gezicht die grote trains. maar je moet er wel voor van de weg gaan, want zij donderen voort