Mission Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Mission Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Mission Beach

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

15 Februari 2012 | Australië, Sydney

Maandag 13 februari.

Het is weer tijd om afscheid te nemen van Astrid en haar gezin en verder te reizen.
We zitten nu weer aan de oostkust en het is regenseizoen dus alles is lekker groen. Veel rietsuiker en later ook bananenplantages. We doen wat boodschappen in Ingham en lunchen in Cardwell om uiteindelijk bij onze favoriete kustplaats Mission Beach aan te komen. We zijn een beetje benieuwd wat we aantreffen want hier is vorig jaar de cycloon overgetrokken. De schade valt in onze ogen mee. De plaats is eigenlijk nog wel zoals we hem ons herinneren. Niet groot maar heel gezellig en vooral het kilometers lange strand is heel specifiek met de kleine bolletjes in het zand, het tropisch woud erlangs en een twintigtal tropische eilanden voor de kust.
In het woud leven de cassowaries, zeldzame loopvogels zo groot als een struisvogel. Van nature een ‘verlegen’ vogel maar in staat om je te doden als je hem irriteert.
Zwemmen in zee is ook hier alleen slim binnen het stinger net of in het zwembad, ze zijn beiden lekker warm.
Laat in de middag is de temperatuur zodanig dat het bekwaam is om een flinke strandwandeling te maken. Daarna kunnen we genieten van een mooie avondlucht. Geen zonsondergang in zee aan deze kant van het land, maar niet minder mooi.
Mission Beach: a wonderful place to be.

Dinsdag 14 februari.

We blijven vandaag in Mission Beach. Genieten van zon, zee en strand. Nou ja, van de zon niet zo heel erg, het is te warm om in de zon te zijn. De zee is wel fijn, lekker dobberen op de lichte golfslag, en op het strand vermaken we ons met de krabbetjes die rondrennen.
Als we de campingbeheerder spreken blijkt dat er wel degelijk veel schade is geweest. Ze zijn nog steeds bezig met opruimen. Ze hebben een fotoboek van na de cycloon en een week later hebben ze ook nog zoveel regen gehad dat alles blank stond.
Het zou nu trouwens ook moeten regenen. We zitten midden in het regenseizoen en het is uitzonderlijk dat het nu zo zonnig is. Het kan ieder moment omslaan.
We boffen dus en zien wel hoe lang we het droog houden.

• 15 Februari 2012 - 08:46

Penny :

mooie foto's en echt mooie vlinder zeg ,en groot ,
    ziet er allemaal erg mooi uit daar zeg al die flora en fauna,
    krabbetjes rennen ha ha uitkijken dat ze je niet in de tenen knijpen ,die dingen zijn snel hey
    gr penny

• 15 Februari 2012 - 10:26

Mark En Astrid:

Jullie boffen zeker, want de regen kwam hier met bakken uit de lucht, op Dinsdag en Woensdag. Buien maar toch... En wat zie ik, een ECHTE Australische vlinder. :) We hopen dat jullie de regen voor blijven. Op naar de volgende plekjes.

• 15 Februari 2012 - 10:55

Theo En Corry:

Mooi om die blue beauty vlinder in het wild tegen te komen. Wij hebben hem alleen in het museum gezien. En als je de cassowary tegen komt moet je dit melden bij de plaatselijke overheid.