Cairns, centrum. - Reisverslag uit Cairns, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Cairns, centrum. - Reisverslag uit Cairns, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Cairns, centrum.

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

25 Februari 2012 | Australië, Cairns

Vrijdag 24 februari.

Tijd om afscheid te nemen van de camper. Dit voelt tevens als het einde van de vakantie, toch hebben we nog twee dagen in Cairns.
We hebben gekozen voor hetzelfde appartement als vijf jaar geleden: Il Palazzo. Dit ligt lekker in het centrum en we weten nog van vorige keer dat ’s avonds de vleermuizen massaal beginnen te vliegen en we hier een prima zicht op hebben van ons balkon. Overdag hangen ze met z’n allen in de bomen te kwetteren en komen daarmee boven het verkeer uit.
Verder is alles lekker dichtbij. We hebben een zwembad bij het hotel maar zitten ook zo in het grote zwembad in het centrum.

De zwembaden hier hebben heerlijk water. Niet alleen de temperatuur is uiteraard goed, maar het water voelt bijna dik aan. Het is zout water, maar niet zo zout als de zee, je blijft er bijna in drijven, en er is geen sprake van chloor. Er wordt ook weinig gezwommen, iedereen ‘hangt’maar een beetje in het water.

Behalve van het landschap hebben we afgelopen weken ook erg genoten van de dieren die we gezien hebben. Walvissen, dolfijnen, zeehonden, zeeleeuwen, koalas, kangeroes, dingo’s, leguanen en varanen, gekko’s, kikkers!, kamelen, emoe’s, pelikanen, krabben, kwallen, vleermuizen, zelfs een krokodil en niet te vergeten de véle soorten vogels waar we dagelijks ontzettend van genoten hebben. En al deze dieren in de vrije natuur, niet in gevangenschap.

Daarnaast nog alle andere indrukken die we opgedaan hebben. Familie, campings, steden, zwembaden, shoppingcenters, leefgewoontes, eigenlijk te veel om op te noemen.

Opmerkelijk is bv ook het alcoholbeleid in Australië. In iedere staat hebben ze hun eigen regels. Over het algemeen heb je hier aparte ‘liquor shops’ en is er in de supermarkt geen sterkere drank te koop dan wat gingerbeer. Alleen in the northern territory hebben we drank in de super gezien. In Cairns mag je voor vier uur ‘s middags geen grotere wijnverpakkingen kopen, zoals de dozen van 2 of meer liter. Je mag wel zoveel flessen meenemen als je wilt ?!

• 25 Februari 2012 - 12:41

Mark En Astrid:

Je vergeet de kleine hagedisjes en de cane toads... En had je ook nog bush turkeys en cycades gezien? Ach ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het komt er op neer dat jullie een fantastische tijd hebben gehad. :-D

• 25 Februari 2012 - 13:40

Theo En Corry:

volgens mij kwamen jullie ook verschillende spinnen tegen.