In Melbourne - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu In Melbourne - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

In Melbourne

Blijf op de hoogte en volg agnes

16 December 2018 | Australië, South Melbourne

Na een paar uurtjes slaap breekt onze eerste dag in Melbourne aan. We worden wakker met het geluid van de vogels. Daarna onze ontmoeting met de kleinkinderen. Tim en Angelique hebben we vannacht natuurlijk al gezien, maar toen lagen de kinderen heerlijk te slapen.
Iedereen is ontzettend blij. Er worden volop verhalen verteld en er wordt naar hartenlust geknuffeld (Wat de hele dag door regelmatig herhaald wordt). Na het ontbijt wandelen we met zijn allen naar de winkelstraat van Ivanhoe East, (de wijk waar we zitten), daar is een kerstmarkt. Er staat een koor te zingen, er zijn kraampjes en de kerstman loopt rond met zijn knecht. Die hier niet zwart, maar een elf is. Ik weet niet wat gekker is…
In de middag worden de boodschappen in huis gehaald en dan even rust, want vanavond is het ‘christmas carols’ zingen ‘by candlelight’. Dit gebeurt op het hele grote veld aan het eind van de straat, lekker dichtbij dus. Het is hier heel gezellig. Er kan van alles gegeten worden en er is een leuk programma met zangers en meezingliedjes. De zon schijnt en er hangt een prima sfeer. Als het donker wordt gaat iedereen naar de Boulevard om naar de, met allerlei verlichting versierde, huizen te kijken. Een wandeling van ruim een uur, die helaas eindigt met een stevige bui.
Om 22.30 u weer thuis, de kids in bad en in bed en wij nog even napraten met Tim en Angelique.
Weer laat in bed dus, maar dat geeft niet, we zitten nu meteen in het goede ritme.

• 17 December 2018 - 13:27

Anja:

Kleine kindjes worden groot zie ik wel!
    Tjonge, leuk zeg!