driving home for christmas - Reisverslag uit Benalla, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu driving home for christmas - Reisverslag uit Benalla, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

driving home for christmas

Blijf op de hoogte en volg agnes

24 December 2018 | Australië, Benalla

24 december, vandaag rijden we weer terug naar Melbourne. Eerst een stuk over de snelweg, daarna een beetje binnendoor. Ik moet even terug komen op de powernaps en de parkeerplaatsen, want op de snelweg zijn wél regelmatig rustplaatsen te vinden, voorafgaand door teksten. Er zijn weer verschillende variaties, zoals ‘droopy drivers die’ en ‘break your drive, stay alive’. Ook is de snelweg toegankelijk voor fietsers. De vluchtstrook is tevens fietspad en bij in- en uitvoegstroken is het heel erg uitkijken, daar moet iedere keer overgestoken worden.
Onderweg doen we verschillende plaatsjes aan, In Benalla een korte stop om te tanken en in Alexandra komen we toevallig uit bij het ‘Xmas tree festival’. Veel verenigingen, scholen en bedrijven, maar ook clubjes en families hebben een kerstboom versierd en deze staan allemaal bij elkaar opgesteld. Een prachtig gezicht.
Richting Healsville komen we door Yarra ranges, een nationaal park. Gigantische bomen en varens in vele soorten langs de kant van de weg. Geweldig mooi. De omgeving is trouwens ook steeds groener geworden tijdens deze reis en ook hoge bergen hebben we in de nabijheid gehad.
Vroeg in de avond zijn we in Melbourne terug.
Het weer is de afgelopen dagen heerlijk geweest, maar nu wordt het elke dag een beetje warmer. Het wordt een warme kerst.

• 26 December 2018 - 21:03

Corry:

Wij zijn terug van de warme kust en komen terecht in de natte wolken