Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Noordereiland

Blijf op de hoogte en volg agnes

10 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na het ontbijt, met het mooie uitzicht op de baai, gaan we op weg naar Picton om met de veerboot over te steken naar het Noordereiland. Eerst langs de kust en daarna een bochtige weg door de bergen met prachtige natuur en mooie uitzichten. De oversteek duurt ongeveer drie en een half uur. De boot is een tien verdiepingen tellend gevaarte, met restaurants, een bioscoopje, verschillende barretjes en natuurlijk een gigantische parkeergarage. Wij zitten het liefst buiten en kijken wat we achterlaten en wat er opduikt, zowel in het water, waar we dolfijnen zien springen, als aan de andere kant van de oversteek, waar Wellington in beeld komt. Hier blijven we twee nachten in een motel vlak bij het centrum. Geen uitzicht hier, maar de stad binnen handbereik. ’s Avonds maken we ons eerste verkenningsrondje, morgen de rest.

• 11 Januari 2019 - 13:27

Margreet Jansen :

Hoi Kees en Agnes.

Ben ik thuis mijn bureau aan het opruimen wat kom ik tegen.
    Juist jullie dagboek gegevens om jullie te volgen.

Ik ga het lekker lezen in het vliegtuig.
    Nog heel veel plezier. En wij kunnen er vast veel tips uithalen voor onze reis want ik zie lekker uitgebreide verslagen.

Toppie.
    Heel veel groeten