Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Wellington

Blijf op de hoogte en volg agnes

11 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wauw. Wat een leuke stad. We gaan op tijd op stap en zoeken eerst de ‘cable car’ op, die ons boven op een berg afzet. Vandaaruit wandelen we door de botanische tuin, terug naar het centrum. We bekijken het gouvernementsgebouw, waar we ook rondgeleid worden en uitleg krijgen over hoe het hier in de regering aan toe gaat. Proeven de sfeer van de stad en gaan natuurlijk naar het museum Te Papa, waar je alles wat je maar wilt weten over Nieuw Zeeland kunt vinden. Heel uitgebreid, heel mooi, heel indrukwekkend én teveel voor één dag.
Eind van de middag even naar onze motelkamer om bij te komen en dan in de avond naar de ‘night market’ waar volop te eten is en veel muzikanten hun kunsten vertonen. Super gezellig.
Tot slot nog naar de supermarkt, de New World, die tot elf uur open is en waar je je ogen uitkijkt naar het assortiment en vooral ook hoe dit in de schappen staat. Alsof er met een liniaal gewerkt wordt. Er zijn ook constant jongens bezig alles recht te zetten. Amazing!
Alles bij elkaar veel indrukken opgedaan vandaag en enorm genoten. Wellington is een moderne stad, met veel hoge gebouwen en mooie muurschilderingen. Op de één of andere manier hebben ze een juiste combinatie van oud en nieuw gemaakt. Mijn fototoestel maakte overuren. Ik had vandaag beslist niet genoeg aan een rolletje van 36….

De Hare Krishna beweging is ook aanwezig:

• 11 Januari 2019 - 16:04

Mirjam:

Jullie vergissen je, Wellington is de papa van Nonny..

• 15 Januari 2019 - 20:21

Corry:

Ik ben even de boel aan het bijlezen, mijn tablet deed het een paar dagen niet.
    Ik zie dat ze hier ook je varens hebben en wat het oversteken, dat wendt noooooooit.