Puhoi - Reisverslag uit Puhoi, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Puhoi - Reisverslag uit Puhoi, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Puhoi

Blijf op de hoogte en volg agnes

14 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Puhoi

Het is zwaar bewolkt als we wakker worden en nu het wat koeler is zien we de stoom van het warme water duidelijk op verschillende plaatsen aan de rand van het meer. We vertrekken in de stromende regen, krijgen onderweg nog wat flinke plensbuien, maar als we lunchen om half twee, in de buurt van Hamilton, is het weer droog en 21 graden.
We naderen Auckland. Het is druk in deze grote stad. Als we er door zijn stoppen we in Orewa om even bij te komen en maken een kleine wandeling langs het strand. Daarna is het nog een klein stukje naar Puhoi, waar we vanavond verwacht worden door een, voor ons nu nog onbekende, oud Dongenaar. We ontmoeten elkaar in de enige echte Puhoi pub. Puhoi zelf is maar heel klein maar de pub is beroemd en wordt door veel toeristen bezocht. Als we binnen stappen begrijpen we waarom.
Het gebouw zelf is antiek en de binnenkant is volledig beplakt en behangen met allerlei voorwerpen en papiertjes. Aan een tafel zitten wat mannen van de plaatselijke bevolking die het beeld compleet maken.
In de avond rijdt onze gastheer ons nog even rond om wat mooie plaatsen te laten zien: Muhurangi, waar we een wandeling met prachtige uitzichten maken, en Matakana, waar we wat eten. Weer thuis wijst hij op de kaart nog meer aan, waar we morgen naar toe kunnen gaan.

• 14 Januari 2019 - 18:14

Ruud Jansen:

Leuk om jullie zo te volgen, morgen komen we die kant op. Donderdag qrond de middag zijn we Daan in Christchurch

• 16 Januari 2019 - 16:00

Jutta Willemen:

Wat voor een geweldige reis.
    Door jullie leuke reisverslag krijgen wij thuis een goede indruk van jullie avontuur.