Goat Island, Omaha beach, Manghaway, Whangarei. - Reisverslag uit Puhoi, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Goat Island, Omaha beach, Manghaway, Whangarei. - Reisverslag uit Puhoi, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Goat Island, Omaha beach, Manghaway, Whangarei.

Blijf op de hoogte en volg agnes

16 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Puhoi

Dinsdag. We blijven een dag in de buurt en beginnen bij Goat Island. Met zo’n naam zou je hier geiten verwachten, maar het gaat om de vissen die hier aan je voeten zwemmen. Tenminste, dat wordt gezegd. Het is er druk en er wordt flink gesnorkeld. Wij zien alleen twee dikke aalen. We vinden het hier te druk en gaan naar Ohama beach. Een mooi lang strand met een fraaie golfslag waarin kinderen surfles krijgen. Dit is leuk om een poosje naar te kijken en we lopen een paar uur lekker door de branding. Dan weer richting Puhoi om de rest van onze reis door het ‘Northland’, zoals dit bovenste stukje van het Noordereiland heet, vorm te geven.

Woensdagmorgen. Tijd om deze mooie logeerplek, boven op een berg, te gaan verlaten. Richting Whangarei rijdend komen we langs Manghawai. Ook daar weer een prachtige omgeving en een fantastische wandeling over de klif met uitzichten over paradijselijke stranden. Een lekkere maaltijd en overnachting in Whangarei en morgen weer verder.

• 18 Januari 2019 - 08:15

Corry:

Aan de foto's te zien is het weer al aardig opgeknapt. Ik hoop dat het de laatste dagen ook nog mooi is.