Met de auto op weg. - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Met de auto op weg. - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Met de auto op weg.

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

23 December 2011 | Australië, Lakes Entrance

Vrijdag 23 december.

Na gisteren nog een hele leuke avond te hebben gehad in het centrum van Melbourne, vol met muziek en straattheater, zijn we vanmorgen vroeg opgestaan om onze huurauto op te halen. Dit was vlak bij dus we zijn er heen gelopen om vervolgens onze koffers op te halen bij het hotel en om 9.00 uur waren we op weg.
Het is even wennen aan het verkeer, links rijden voelt voor ons heel onwennig, maar we komen vrij gemakkelijk Melbourne uit.
We nemen de zuidelijke route, via Dandenong, Yarragon, Sale en Bairnsdale naar Lakes Entrance, onze eindbestemming van vandaag. We genieten van het landschap wat ons nog bekend voorkomt van de vorige keer: prairie met hier en daar ‘drogebomenbosjes’.
De plaatsen waar we door komen zijn typisch Australisch: brede straten en lage huizen op ruime percelen. De winkelstraten druk en schreeuwerig langs de doorgaande weg.
Bij Bairnsdale slaan we even af richting Painsville om Eagle Point te bekijken. Dit is een door de eeuwen heen op natuurlijke wijze gevormde weg over een meer, met dus aan twee kanten water. Heel apart.

Langs de wegen kom je regelmatig borden tegen met teksten die waarschuwen tegen oververmoeidheid. B.v. ‘Yawning? Take a powernap’, ‘slowing down won’t kill you’ of ‘A microsleep will kill you in seconds’. Blijkbaar zijn de Australische wegen erg slaapverwekkend.

Om ongeveer 15.00uur hebben we Lakes Entrance bereikt en trekken we in ons luxe onderkomen voor de kerst met whirlpool, eigen terras en kitchenette met vaatwassertje.

Het is tegen de 30 graden Celcius. In de winkelcentra zingt men ‘let it snow, let it snow, let it snow’… :)

We lezen net op internet dat in Christchurch, waar we net na nieuwjaar naar toe gaan, weer twee behoorlijke aardbevingen zijn geweest. We zijn wel benieuwd hoe het daar nu verder gaat.

• 23 December 2011 - 06:24

Mirjam:

KLinkt wederom erg mooi allemaal!
    Geniet van jullie luxe onderkomen tijdens de kerst, dat klinkt echt geweldig!
    Terwijl het hier nu half 8 in de ochtend is zijn jullie tien uur verder en daarmee een stuk dichter bij kerst, ergens best vreemd.

Anyway, Enjoy!!

XxX

• 23 December 2011 - 18:58

Theo En Corry:

maak je voor mij foto's van de sneeuw met die temperatuur??