kerstmis 2011 - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu kerstmis 2011 - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

kerstmis 2011

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

25 December 2011 | Australië, Lakes Entrance

Zondag 25 december

De kerst begint met bewolking en af en toe een licht buitje. Dit houdt ons niet tegen en we beginnen de dag (net als gisteren) met een rondje hardlopen, wat je hier perfect kunt doen op het pad dat kilometers langs het water loopt.
Na het ontbijt nemen we de auto voor een rondje sight seeing. Via NowaNowa, waar een heel oude houten spoorbrug ligt, naar Bruthen. Vervolgens naar Metung waar volgens de boekjes pelikanen gevoerd worden, maar de twee pelikanen die we daar gezien hebben kregen in ieder geval op dat moment niets toegestopt. Ook in Lakes Entrance zitten, zoals al eerder vermeld, volop pelikanen. We zien ze af en toe overvliegen wat een heel leuk gezicht is.
Er zitten heel veel soorten vogels, in allerlei paradijselijke kleuren en de geluiden die ze maken volgen ons de hele dag door.

Langs de weg staan allerlei waarschuwingsbordjes voor overstekende dieren. b.v. voor wombats. We zagen er geen oversteken, wel hebben we twee dode langs de weg zien liggen. Ze zijn behoorlijk groot.
Op de terugweg komen we langs een paar prachtige uitzichtpunten met zicht op dat waar de plaats zijn naam aan te danken heeft: de ingang van de meren. Je ziet van bovenaf mooi één ingang van de zee naar verschillende grote meren.

Ondertussen is het weer opgeknapt, het zonnetje schijnt en het is een graad of 23.

Voor vanavond hebben we gereserveerd in een restaurantje. Daarbij bleek dat het Australische kerstmaal ’s middags tussen 13.00 en 15.00u geserveerd wordt. De meeste restaurants zijn zelfs alleen maar voor deze ‘lunch’ , zoals het genoemd wordt, geopend. Bij dit restaurantje kunnen we ook ’s avonds komen eten, maar dan wordt niet het kerstmenu met kreeft en andere specialiteiten opgediend. De keuze valt op de avond zodat we de dag vrij hebben voor andere dingen. Het gewone a la carte menu bevat voldoende lekkernijen voor ons kerstmenu.
We kunnen hier ook onze eigen wijn mee naar toe nemen volgens het ‘Bring Your Own’ gebruik dat ze hier in sommige restaurants hebben. Ze vragen dan een kleine vergoeding voor het ontkurken van de fles.

Overigens is de kerstversiering hier maar minimaal. Zo af en toe een versierde kerstboom of wat elandoren op een auto, maar geen verlichte huizen of andere versiersels.

Morgen gaat onze reis richting Sydney verder met nog een overnachting in Canberra.
In de taal van de aboriginals betekend canberry ‘ontmoetingsplaats’. Omdat Sydney en Melbourne het niet eens konden worden over wie van hen de hoofdstad moest worden is als compromis Canberra gekozen als hoofdstad van Australië, precies gelegen tussen die twee steden.

• 25 December 2011 - 08:29

Mirjam:

LEkker zeg, kerst met 23 graden.
    Pas wel goed op voor die Angry bird! Je weet nooit wat die van plan is..

Ik ben nu net wakker, kerstochtend en jullie zullen nu aan je kerstmaal zitten..
    Smakelijk!

• 25 December 2011 - 09:13

Penny :

vrolijk kerstfeest

heerlijk zeg die warmte ,gelukkig niet al te heet,
    hier in nederland is het vies regenachtig maar ook niet zo koud
    graad of 10
    dat is wel raar niet zoveel kerst versiering ,dacht dat ze daar ook wel aardig meededen
    maar jullie zien toch iets ervan
    zalige kerstlunch !
    heel veel plezier vandaag
    gr xxx penny

• 26 December 2011 - 07:50

Mark En Astrid :

Zo te lezen hebben jullie meer geluk gehad met het zien van pelikanen dan wij in griekenland.

Ben ook blijven om te lezen dat jullie lekker zomerweer hebben voor de kerst. Hier is het goed te doen in het zwembad bij vrienden van ons of binnen met de air-condition aan. En dan gaan we het zelf lekker warmer maken met steengrillen, hahaha. Een ding begrijp ik niet, het ontkurken van de wijn fles...hebben jullie er nog een gevonden met kurk?

Lol ja die elandoren EN de rode neus op auto's zijn grappig om te zien. Kerstversieringen zijn hier wel te vinden, maar je mote wel je plekjes weten. In Townsville hebben ze een website waar je heen kan gaan om te zien waar je huizen kan bezichtigen die Verwoerd zijn met kerstversieringen. Is dat daar ook?

Hier eindigt tweede kerstdag bijna voor ons. We hopen dat jullie nog lekker genieten en op naar het volgend avontuur!