Manly en Cocketoo Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Manly en Cocketoo Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Manly en Cocketoo Island

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

30 December 2011 | Australië, Sydney

Vrijdag 30 december

Geen zin om veel te lopen. We gaan varen en zwemmen.
Met de veerboot naar Manly. Hier is ook een prachtig strand. Een half uurtje varen en dan lekker de golven in. Van zwemmen is eigenlijk geen sprake, het is meer je zelf mee laten slepen door de golfslag. Daarna wat shoppen in Manly: after sun vooral. Nog even eten en drinken met uitzicht over een mini Manly Beach, een klein strandje zonder golfslag, leuk voor de kleintjes, hoewel die ook goed bezig zijn met hun surfbordjes in de golven.

Na een kleine siësta nemen we nog een keer de veerboot.
Deze keer naar een willekeurige bestemming: Cocketoo Island.
Dit eiland verrast ons. Het is een oude scheepswerf, er staan nog antieke werktuigen, en het is helemaal opgesierd met schilderkunst. Daarnaast staan er op verschillende stukken hele rijen tentjes en blijk je vanaf dit eiland ook prima zicht te hebben op ‘de brug’en dus het vuurwerk.

Terug in het centrum van Sydney is het druk. Erg druk! De stad begint steeds meer op een groot concertterrein te lijken. Overal verschijnen hekken en gras wordt afgedekt met platen. De brug wordt niet beklommen door toeristen (wat wij voor 2 januari op het programma hebben staan), er zijn mannetjes op aan het werk.

De stad maakt zich op voor New Year’s Eve.

• 30 December 2011 - 11:06

Ria En Ad:

Het is toch een vreemd idee als je leest: we gaan even zwemmen, terwijl het hier steeds hard waait en regent.
    Geniet van het nieuwjaarsspectakel in Sydney.
    Fijne jaarwisseling en een goed begin van 2012. (jullie zijn toch eerder in 2012 dan wij!)

• 30 December 2011 - 11:34

Theo En Corry:

Zo zie je Sydney eens van de andere kant.
    Heel veel plezier met de jaarwisseling in Sydney en de beste wensen voor 2012.
    Geniet ervan.

• 30 December 2011 - 16:04

Loek En Jutta:

Het is heel leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Jullie zien veel en genieten er echt van; en dan te weten dat je nog een kleine twee maanden voor de boeg hebt. In Dongen kabbelt het leven voort. We hebben zojuist de kerstspullen opgeruimd en gaan nu de jaarwisseling tegemoet. Deze keer zonder de kleinkinderen. Blijf mooie foto's maken en berichten schrijven. Kennelijk hebben jullie tot nu toe aldoor een WIFI verbinding gevonden. Mogelijk dat het struks - tussen de kangoeroe's wat minder zal zijn.
    We merken het vanzelf.

Blijf gezond en geniet er van.
    Met vriendelijke groeten uit een grijs regenachtig Nederland.

• 30 December 2011 - 18:32

Elly+Harry:

Have fun in Sydney een heel fijn uiteinde en een
    Geweldig 2012.

• 31 December 2011 - 10:45

Kees En Piety:

Terwijl wij ons voorbereiden op de oud en nieuw party hebben jullie het al gehad. Nog heel veel plezier, geniet ervan en pas goed op jezelf. Volgens mij alleen al een genot om van het gezeur over de €uro af te zijn. Wij volgen. De beste wensen en groetjes van ons.

• 31 December 2011 - 11:01

Ton En Marianne:

Volgens ons hebben jullie het daar goed naar de zin. Het kan bijna niet anders met dat aangename klimaat en de wetenschap dat het weer hier niet prettig is. Het gaat tot dusver goed met ons vader.
    Groetjes en een gelukkig nieuwjaar.

• 31 December 2011 - 11:59

Anja:

het is hier nu bijna 13.00 uur s'middags, regenachtig, even onder het plastic afdakje gestaan bij "de Koning"voor wat oliebollen!!!
    Voor jullie over een uurtje oud en nieuw!; in het met 27 graden bezweet Sydney!
    Happy Newyear!
    Met veel bubbels en veel geknal!
    Lieve groet;
    Anja

• 31 December 2011 - 13:12

Marion En Theo:

Happy New Year down under. Wensen jullie een heel goed en gezond 2012.
    We hoorden net op de radio dat het vuurwerk prachtig is en het weer fantastisch daar bij jullie. Net met mijn moeder gewandeld en oliebollen gekocht voor vanavond. Het is hier druilerig en dat blijft het ook voorlopig wel.

• 31 December 2011 - 20:55

Sjoek En Peter:

We worden emotioneel van jullie verslag en foto's. Tranen lopen over onze wangen.