Vuurwerk in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Vuurwerk in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Vuurwerk in Sydney

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

01 Januari 2012 | Australië, Sydney

Van zaterdag 31 december naar zondag 1 januari 2012.

We were There !!
Het was fantastisch. Het is werkelijk een heel spectaculair vuurwerk.
Iedereen is er al vroeg om een goed plaatsje te bemachtigen. Picknickmanden, stoelen en vrachten eten gaan mee. Het weer was ook prachtig voor een lange dag in de zon luieren en wachten op wat de avond te bieden heeft.
Om 18.00u worden we vermaakt door een vliegtuig dat letters vormt in de lucht en een stuntvliegtuigje dat acrobatische toeren maakt boven en door de haven. Het duikelt door de lucht scheert laag over de boten die er liggen. De letters zijn niet allemaal te lezen door de bomen die er staan. Die bomen zijn op zich ook heel mooi, we zitten in de botanische tuin, maar het is hier zomer dus ze zitten vol in het blad en belemmeren daardoor het uitzicht.
Om 21.00u is er een voorproefje van het vuurwerk zodat de kleine kinderen naar huis kunnen (?!). Daarna varen er allerlei verlichte schepen door de haven, een soort lampkesoptocht maar dan op het water. Feeëriek gezicht.
Dan op ieder uur een knal vuurwerk, om het publiek wakker te houden (?!) en om twaalf uur HET vuurwerk.
Behalve van de brug schieten er ook vuurpijlen omhoog van schepen op andere plaatsen in de haven en op sommige van de hoge gebouwen. Je weet gewoon niet waar je moet kijken. Of eigenlijk ook wel: naar de brug. Geweldig zoals het vuurwerk daar van alle verdiepingen af schiet. Echt een spectaculair gezicht.
Helaas kreeg ik mijn camera niet zover dat hij goede foto’s wilde maken en ik had ook geen tijd om me daar al te lang mee bezig te houden. Hopelijk hebben jullie iets er van op tv gezien. De camera’s van de media stonden in dezelfde positie als wij.

Welkom in 2012.

Vanuit Sydney wensen wij iedereen een geweldig 2012 toe.

Voor een impresie:

• 31 December 2011 - 23:28

Theo En Corry:

happy new year vanuit het oorverdovend Dongen
    Ook hier prachtig vuurwerk maar het kan natuurlijk niet op tegen Sydey.

• 01 Januari 2012 - 00:26

Mirjam:

Gelukkig nieuwjaar!
    Jaloers zijn wij op jullie nieuwjaarsdag in de zon.
    Jullie missen hier nog steeds niks..

Ps. wij hebben foto's van ons vuurwerk gemaakt, maar dat stelt niet veel voor.. ;)

• 01 Januari 2012 - 01:00

Maria:

een heel gelukkig en gezond 2012,,
    wij hebben wat foto's gezien van het vuurwerk, spectaculair!!!
    heel bijzonder om dat een keer mee te maken.
    goede reis verder!!

• 01 Januari 2012 - 10:20

Penny:

gelukkig nieuwjaar

hoorde gisteren middag op de radio ,het is nieuwjaar in sydney dacht gelijk aan jullie
    het is dus echt zo in het echt een geweldig spektakel ,je hoort het altijd wel en ziet het wel op tv ,maar dat is toch anders als je het in het echt mee kan maken .
    het viel dus niet tegen ,heerlijk dat jullie er zo van genoten hebben

gr penny

• 01 Januari 2012 - 10:55

Adrienne:

Ha Kees en Agnes,
    Allereerst de beste wensen vanuit toch niet echt koud Belgenland! Moet inderdaad wel spectaculair geweest zijn.Hoop dat alles goed gaat wij volgen jullie in ieder geval op de voet. Wat ik al heb gezien ziet er toch fantastisch uit! Geniet ervan en wij wachten op jullie volgende verslag! Groeten Jan en Adrienne

• 01 Januari 2012 - 11:48

Loek En Jutta:

Vanuit een grijs en miezerig Dongen wensen wij jullie veel geluk en gezondheid voor 2012.
    Blijf vooral doorgaan met het beschrijven van jullie belevenissen en de bijbehorende foto's
    met vr.gr. Loek en Jutta

• 01 Januari 2012 - 15:14

Elly & Harry:

Vanuit een zonovergoten Tarragona wensen wij jullie en alle kijkers en schrijvers ophet reisverslag van Kees en Agnes een heel mooi en gezond 2012.
    De foto,s geven een aardige impressie wat zal dat een indruk hebben gegeven.

Fijne reis verder

Mvg
    E+h

• 01 Januari 2012 - 18:48

Ton En Marianne:

Geweldig jullie vuurwerk, hebben het een klein beetje op TV gezien.
    Voor iedereen een gezond en gelukig 2012

• 02 Januari 2012 - 11:24

Mark En Astrid:

Aller eerst: gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2012.
    Ik was wel wat jaloers op jullie, maar gelukkig hebben we het op tv kunnen zien. Erg mooi dat vuurwerk dat gesynchroniseerd was op de muziek. Zeker de moeite waard geweest omdat het niet na 5 minuten over was. Deze revering kunnen ze jullie niet meer afpikken. ;)

• 02 Januari 2012 - 11:25

Mark En Astrid:

Deze ERVARING* kunnen ze jullie niet meer afpikken. ;)