Het beklimmen van de brug - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Het beklimmen van de brug - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Het beklimmen van de brug

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

02 Januari 2012 | Australië, Sydney

Maandag 2 januari.

Onze laatste dag in Sydney is voor de brug. We gaan hem beklimmen. Tegen twaalf uur is het onze beurt. We krijgen speciale pakken aan en je mag geen losse dingen meenemen, dus ook geen fototoestel. Het petje wat je krijgt wordt vastgemaakt aan je pak, brillen aan een koordje, koptelefoon op voor het verhaal van de gids. Eerst een hele instructie en een kleine oefening in het beklimmen van de steile stukken en dan gaan we.
De klim gaat rustig aan, er zijn genoeg pauzes die ook heerlijk zijn om van het geweldige uitzicht te genieten. Af en toe worden er foto’s gemaakt door de gids en wordt er wat verteld over het uitzicht of de constructie en het verleden van de brug.
Boven op de brug is het werkelijk adembenemend. In dubbel opzicht. De wind beneemt je bijna de adem maar het uitzicht is ook overweldigend.
We hebben een perfekte dag met helder zicht en kunnen tot aan de Blue Mountains en ver over zee kijken.

Met een beetje weemoed gaan we ’s avonds nog één keer de haven in, daarna gaan we inpakken.
We hebben een hele leuke week gehad in Sydney, een wereldstad waar je niet uitgekeken raakt, maar nu is het tijd om verder te gaan.
Morgen de wekker op 5.00 uur. We steken over naar Christchurch, Nieuw Zeeland.

• 02 Januari 2012 - 10:08

Mirjam:

Weer een avontuur beleefd, een herinnering voor de rest van jullie leven. Geweldig!

• 02 Januari 2012 - 12:27

Nicole :

Wat een mooi uitzicht moet dat zijn geweest!!
    Veel plezier in Christchurch!
    Wat leuk om jullie zo te volgen, mooie foto's ook!

Groetjes Nicole

• 02 Januari 2012 - 13:07

Ria En Ad:

ZIet er erg leuk uit in zo'n pak. Dus je gaat nu weer vliegen?

• 02 Januari 2012 - 13:12

Wim En Corrie:

Nog de beste wensen voor 2012, het begin ervan is fantastisch voor jullie in Sydney
    We genieten mee via het verslag en de mooie foto's.
    Veel plezier in Nieuw Zeeland
    groetjes,Corrie en Wim

• 02 Januari 2012 - 14:17

Penny:

zooo ziet er stoer uit ,knap hoor ik zou hoogte vrees hebben
    fijne reis naar Nieuw Zeeland ,daar moet het ook erg prachtig zijn
    tot volgende verslag