Hanmer. - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Hanmer. - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Hanmer.

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

06 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Vrijdag 6 januari.

Om 9.00u laten wij Kaikoura achter ons en rijden via een geweldig mooie route door het binnenland naar Hanmer.
Nieuw Zeeland is een heerlijk land om doorheen te rijden. Om de haverklap verandert het landschap terwijl het in grote lijnen toch hetzelfde blijft. De weg is zo rustig dat we schrikken als we een auto tegenkomen. De bergen zijn, net als op de eerste dag hier, soms veraf en dan zitten we er weer middenin. De begroeiing is iedere keer net iets anders. Hele velden worden gevuld met witte bolletjes (schapen) en de koeien zijn doorgaans zwart.
Er worden hier ook herten gehouden. Na in Australië al haai, kangeroe en krokodil geproefd te hebben kunnen we hier aan de hertenbiefstukjes.

Het fototoestel maakt overuren, maar weet het juiste gevoel toch niet helemaal vast te leggen.
Bij vertrek was het bewolkt, al snel breekt de zon weer door. Weer een perfekte dag.

Hanmer staat bekend om de hot springs, warm water bronnen. Je zou daar dus eigenlijk in moeten als je hier bent. Maar als wij zien hoe druk het daar is vergaat ons de lust, uiteindelijk zijn het toch ook maar warme baden…
Het plaatsje doet ons denken aan een Zwitsers bergplaatsje. Winkeltjes, veel toeristen en bergen op de achtergrond.
Na een wandeling door en om het dorp trekken wij ons terug in onze motelkamer, gaan in ons eigen warmwaterbad en doen het verder rustig aan vandaag.
(Zijn een paar uur zoet met het plaatsen van foto's bij de laatste drie verslagen! )

• 06 Januari 2012 - 06:36

Mirjam:

Zo, ook wij zijn op 6 januari aangekomen..
    En er zijn foto's te zien, ik ga kijken!!

• 06 Januari 2012 - 10:37

Theo En Corry:

Toch is de natuur helemaal anders als in Australie.
    Harstikke mooie plaatjes.