rustig dagje Wanaka. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu rustig dagje Wanaka. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

rustig dagje Wanaka.

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

10 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Dinsdag 10 januari.

Vandaag houden we het rustig. We staan op ons gemak op, rommelen lekker wat aan en gaan om een uur of elf op pad voor een wandeling. Het is bewolkt, een graad of 22. We beklimmen Mount Iron, die we vanuit onze tuin zien en waarvandaan we een mooi overzicht hebben over heel Wanaka. Om een uur of twee zijn we weer ‘thuis’. Net op tijd want de zon breekt door en het is al weer zo’n 27 graden. Lekker luieren de rest van de dag. Wat lezen en in de jacuzzi en genieten van de rust (totdat de buurman zijn gras gaat maaien).
Wijntje, biertje en ’s avonds de barbecue weer aan. Tussendoor nog wel even het dorp in om te internetten, want dat is het enige wat hier in huis ontbreekt.

Even tijd voor wat weetjes:

Als je hier door de natuur loopt hoor je allerlei vogels, b.v. de ‘bellbird’, herkenbaar aan zijn typisch geluid, inderdaad net alsof er gebeld wordt.

Stopcontacten hebben allemaal een extra aan/uit schakelaar. We zijn er al een paar keer ingetrapt dat we dachten dat iets het niet deed, maar de schakelaar niet omgezet hadden.

Verder is het een genot dat je hier, en dat is ook in Australië zo, overal openbare toiletten hebt. Er is zelfs wc papier en zeep.

En oversteken blijft spannend. Je moet er echt aan denken van welke kant het verkeer eerst komt. Dit went niet. Bij het wegrijden van een parkeerplaats ofzo moet je er ook echt aan denken dat je links blijft en het nemen van de ruime bocht op een kruispunt naar rechts voelt ook vreemd, bij ons gaat die naar links. We gebruiken ‘Rechts is Ruim’en ‘keep left’ dan ook regelmatig.

• 10 Januari 2012 - 07:13

Mirjam:

Zucht, met de foto van de jacuzzi erbij ben ik definitief jaloers!

• 10 Januari 2012 - 08:50

Theo En Corry:

z'n jacuzzi is ideaal bij Astrid in Australie, maar dan moet er wel koud water in.
    Verder zie ik wel dat jullie er heerlijk van genieten.

• 10 Januari 2012 - 11:21

Piety:

O, wat heerlijk die jacuzzi, lees elke dag je verslag, gaat goed zo te zien, blijf genieten!!

• 10 Januari 2012 - 19:15

Loek En Jutta:

Het lijkt er op dat jullie het naar de zin hebben. Wij proberen er ons een voorstelling van te maken. Met jullie verhalen en de foto's lukt dat aardig.
    In Nederland ontbreekt het ons natuurlijk ook aan niets.
    - Vorige week hebben in Friesland en Groningen de burgemeesters, bewoners, dijkgraven, de boeren en bezoekers slecht geslapen. Het ging er om of de dijken het wel of niet zouden houden. Om het waterniveau onder controle te houden is er zels een oud stoomgemaal in gang gezet. Nu is de zaak weer onder controle.
    - Sablikova en Sven Kramer zijn Europees kampioen allround geworden.
    - Marianne Vos en Lars Boom zijn Nederlands kampioen veldrijden geworden.
    - Geert Wilders maakt zich druk omdat de koningin en Maxima een hoofddoek hebben gedragen bij een bezoek aan een moskee in het Midden-Ooosten.
    - The voice of Holland duurt steeds langer.
    - Breda is een hoop miljonairs rijker i.v.m. de postcodeloterij.
    - De middenstand maakt zich ernstig zorgen over het krimpende bestedingspatroon van de gemiddelde Nerlander.
    - Men verwacht sterk dalende prijzen in de restaurants.
    - Bomen, struiken en bloemen beginnen al te ontluiken vanwege de hoge temperaturen
    Ten slotte..............een of ander band heeft de stroatparade in Dongen gwonnen.

Zo zie je maar....het is buitengwoon enerverend in dit lente-achtige Nedeland.
    Blijf genieten, fotograferen en schrijven.

Met vr. gr. Loek Willemen

• 11 Januari 2012 - 23:47

Mark En Astrid :

Lekker ontspannende dag tussendoor...heerlijk.
    En dat met die stopkontakten....dat hebben wij nog steeds na bijna 6 jaar.
    De parkeerplaatsen kunnen mij nog wel eens in moeilijkheden brengen.

Geniet er nog lekker van.