vertrek 13 december - Reisverslag uit Dongen, Nederland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu vertrek 13 december - Reisverslag uit Dongen, Nederland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

vertrek 13 december

Blijf op de hoogte en volg agnes

14 December 2018 | Nederland, Dongen

Vanmorgen om 8.00 uur thuis vertrokken. Het heeft vannacht gevroren en er zijn wat ongelukken gebeurt waardoor er veel files staan, dus we besluiten ons naar Breda te laten brengen i.p.v. naar Amsterdam en met de trein naar Schiphol te gaan. Daar is het vliegtuig met vijftig minuten vertraging vertrokken. Inmiddels schijnt de zon en is het rustig weer. Na een vlucht van bijna twaalf uur zijn we om 8.00 u, plaatselijke tijd, in Hong Kong. Het is in Nederland dan pas 1.00 u.
Hier kunnen we even de benen strekken voordat we het volgende vliegtuig in gaan voor weer een lange zit. Bijna tien uur voor het laatste stuk naar Melbourne.
Het vliegveld van Hong Kong is groot, modern en kil. Er is weinig sfeer. Af en toe staat er een verloren kerstboom. Het is er wel overzichtelijk.
Je kunt hier water tappen in allerlei temperaturen, koud, kamertemperatuur en heet en bijna bij iedere stoel kun je je telefoon opladen.
Terwijl we zitten te wachten krijgen we de melding dat ook het volgende vliegtuig 40 minuten later zal vertrekken.
We slaan weer een paar uur over en komen uiteindelijk om 23.45 u aan op het vliegveld van Melbourne. Gelukkig gaat het soepel bij de douane, want dat kan ook nog flink wat tijd kosten en we waren inmiddels behoorlijk moe.
Best bijzonder: in Nederland weggebracht door je dochter en aan de andere kant van de wereld opgehaald worden door je zoon.

• 14 December 2018 - 11:44

Ankie Hendriks:

Hoi Kees en Agnes, fijn dat jullie reis al een stuk gevorderd is.
    Australië zal op dit moment niet ver weg meer zijn , denk ik . Of misschien zijn jullie er al.
    Het zal er beslist een stuk warmer zijn dan hier, vanmorgen veel ijs op de auto ‘s. Krabben voordat je mag gaan werken dus, haha.
    Jullie kunnen vast Kangaroes gaan spotten.
    Agnes en Kees : veel plezier daar in Australië.

• 14 December 2018 - 14:09

Anja Vos:

Zojuist jullie geapt, zonder reactie, dus ik in actie natuurlijk.
    Eens kijken, hoe was het ook alweer en ja naar een pasr pogingen op jullie site , waarin het mij meteen duidelijk wordt dat jullie vertrokken zijn; sterker nog zws al gearriveerd! Goh wat leuk weer! Na een leuk feest, is het voor jullie opnieuw genieten en een weerzien met zoon en familie!
    Nou geniet!
    Tot horens weer
    Gr Anja

• 14 December 2018 - 22:42

Corry:

Welkom in Australië. Als jullie aankomen zitten wij te wachten op cycloon Owen,die als categorie 3 aan land is gekomen en ons in de middag als low passeert.
    Geniet van je vakantie en heel veel groetjes aan Tim Angelique en de kinderen.