Echuca - Reisverslag uit Echuca, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Echuca - Reisverslag uit Echuca, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Echuca

Blijf op de hoogte en volg agnes

20 December 2018 | Australië, Echuca

Donderdagmorgen. Weer op tijd op want we willen nog een wandeling maken in het park, voordat we(om 10.00 uur) uit moeten checken. Om half acht op weg naar Pillar Point. Het is nog heerlijk rustig. Het water is nog rimpelloos en dat levert mooie spiegelingen op. Het is weer een prachtige wandeling met mooie uitzichten en aan het eind van het pad lijkt het of we op het uiterste puntje van Australië staan. De zee ligt diep beneden ons aan onze voeten. Pas op de terugweg komen we de eerste mensen tegen.
We hebben hier maar 1 nacht kunnen boeken en het is jammer dat we vandaag hier al weer weg moeten, maar we hebben onze tijd hier zo goed mogelijk benut.
De volgende bestemming is Echuca. Dit ligt een heel stuk in het binnenland en is een aardig stukje rijden. Wilsons Promontory ligt helemaal in het zuiden op een schiereiland en we moeten dezelfde weg weer terug om via Melbourne naar het Noorden te rijden. Na een lange rit komen we in het zonnige Echuca aan en vinden daar ons onderkomen voor de volgende twee nachten. Deze keer niet in de natuur maar midden in een luxe woonwijk. Echt Australisch: brede straten en lage huizen. Het voordeel hiervan is dat je vanuit de tuin hoogstens wat daken ziet van de buren(met televisiemasten), verder alleen maar (blauwe) lucht en hier en daar een boom.
We gaan eerst het centrum verkennen en dan met een drankje, bij het zwembad in de tuin, plannen voor morgen maken.

• 23 December 2018 - 08:40

Corry:

Ik heb met plezier jullie verhalen gelezen. Kon helaas niet eerder volgen omdat wij zelf een week in Mission Beach op vakantie waren en bijna geen internet. Kom wel veel bekende dingen tegen. Je hebt prachtige natuurfoto's.