Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Lake Taupo

Blijf op de hoogte en volg agnes

13 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zondag. Zodra we onderweg zijn zitten we weer in een prachtige omgeving. Grote groene bergen waar de weg doorheen slingert. Lekker rustig, weinig verkeer. Na een korte stop in Raetihi is als bij toverslag het landschap vlak en de weg recht. Komen we in de buurt van Whanganui National Park zijn er steeds meer bossen en worden we toegewuifd door de pluimen die in grote hoeveelheden langs de weg groeien. (In dit park vind je de vulcaan Mt Ruhapehu, beter bekend als Mount Doom uit Lord of the rings) Het oorspronkelijke plan was om in het nationaal park te overnachten, maar het weer is hier somber en het uitzicht valt tegen, dus we besluiten hier alleen een wandeling te maken. Deze komt, niet helemaal toevallig, uit bij een waterval, Tawhai Falls.
Dan door naar Taupo. Via de tourist information komen we terecht in Waterclear Motor lodge. Een motel met uitzicht op Lake Taupo. Fantastisch. Het meer ligt tien meter van ons vandaan aan onze voeten, maar, wat vooral bijzonder is: er ontspringt ter plekke een warmwaterbron. Deze bron zorgt voor het warme water hier (en ‘s winters ook voor vloerverwarming) en er is een warmwaterbad beschikbaar wat gevuld wordt met dit water. Ze moeten hier wel koud water bij doen, want het water is 70 graden. Zwemmen kunnen we in het meer, tussen de zwanen, en ook daar komt het warme water in uit. Een verrassende mengeling van koud en warm water. En, last but not least, hebben we in onze kamer een jacuzzi die natuurlijk ook gevuld wordt met water uit de bron.

• 14 Januari 2019 - 10:35

Piety:

Jeetje, wat een indrukken doen jullie op zeg, maar goed dat je veel foto,s maak en alles op schrijft.
    Mooi verslag hoor, erg leuk om te lezen. Tijd moet omvliegen voor jullie denk ik. Geniet ze nog. groetjes Kees en Piety