Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Canberra

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

26 December 2011 | Australië, Canberra

Maandag 26 december

Vertrek om 8.00u in de regen, een uurtje later is het al weer droog en 23 graden. We maken een kleine stop in Cann River en een volgende in Bombala. We hebben honger maar alles is dicht behalve een kleine supermarkt. Lunch bestaat uit doritos en bananen.
Het eerste stuk van de route rijden we voornamelijk tussen bossen met vreemde, kale, rechte bomen. Als we meer landinwaarts komen wordt het landschap heel wijd en heuvelachtig. Prachtig om te zien en het is beslist geen straf om hier een paar uur door te rijden.
Tegen 13.00u bereiken we Cooma. Hier zijn de winkels wel open en is het gezellig druk. 26 graden. Nog een ‘klein’stukje naar Canberra en om 14.00u hebben wij onze bestemming voor vandaag bereikt.

Nadat we ons gesetteld hebben op onze kamer gaan we op weg om een blik te werpen op Australia’s Parliament. Daar blijkt dat je het gewoon kunt bezoeken. Dus: auto parkeren en naar binnen. Het bezichtigen van ‘the senate’ en ‘the house of representatives’ (bij ons 1e en 2e kamer) en de bijzondere architectuur van het gebouw en de omgeving vult de rest van onze middag. Weer een heel bijzondere ervaring.

De regen heeft ons inmiddels ingehaald, we besluiten in het hotel te eten en bereiden ons voor op het laatste stukje naar Sydney.

• 26 December 2011 - 08:38

Mirjam:

Wederom schitterend.. Wel enigszins een merkwaardige lunch voor tweede kerstdag.. ;)

Slaap lekker.. (wij zijn net wakker)

• 26 December 2011 - 09:14

Elly Harry:

Na een wat trage start zitten jullie alweer helemaal in het avonturentempo,zelfs de ,,bijna,, dagelijkse sportinspanning staat gewoon op de agenda,erg leuke verhalen en dito foto,s
    Vanuit een zeer zonnig en warm Alicante de groeten en graag tot je volgende bericht

• 26 December 2011 - 10:53

Mark En Astrid:

Leuk om van die kant van Australie ook te kunnen zien en wat....oh née toch niet Mark zijn auto. Inderdaad de gewone gang bare auto's van hier. Ik doe het gewoon met een fordje focus. :)

• 27 December 2011 - 03:37

Chris:

Ik ga er maar een gewoonte van maken om tegen de ochtend jullie verslag te lezen.
    Mooie afsluiting van de nacht.