Apollo Bay - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Apollo Bay - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Apollo Bay

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

30 Januari 2012 | Australië, Apollo Bay

Donderdag 26 januari

Nadat we de nodige uitleg hebben gehad en de eerste boodschappen hebben ingeslagen zijn we om twaalf uur op weg met de camper. Een groter model dan onze keuze was. Dit heeft voor- en nadelen. Het is iets moeilijker om ergens te parkeren maar we hebben meer ruimte binnen. Het extra bed boven kan mooi als berging dienen.
26 januari is de nationale feestdag van Australië. Er zijn allerlei festiviteiten, zoals bij ons op koninginnedag, en alle mensen hebben vrij. Behalve een rustige ochtendspits merken wij er weinig van totdat we de Great Ocean Road hebben bereikt. Een prachtige route die, zoals de naam al zegt, langs de oceaan loopt. Het is er druk. Iedereen geniet van de vrije dag en het goede weer. Maar de weg is lang en er zijn baaien genoeg dus er is plaats voor iedereen.
De grote campings langs de route zijn allemaal vol omdat het hoogseizoen is en deze route is erg in trek. Dankzij een tip bij de toeristeninfo vinden wij een plaats op een camping die wat verder van de doorgaande weg af ligt in een natuurpark. Precies zoals wij het graag hebben.

De weg er naar toe staat vol met eucalyptusbomen en plotseling zien we twee koalas. Uitstappen en kijken natuurlijk. Eenmaal gesetteld op onze kampeerplaats ontdekken we er steeds meer in de bomen boven ons hoofd!! Het is een heel leuk gezicht en heel erg bijzonder om deze dieren zo boven je te zien bewegen. Ze trekken zich weinig aan van de mensen onder zich. De camping heet niet voor niets ‘camping under koalas’.

De omgeving is ook de moeite waard. Na tien minuten wandelen, door een wei met paarden, hebben we op de top van een bergje een mooi uitzicht over bossen, weides en de oceaan met de ondergaande zon. Geweldig om te zien.
We hebben in ieder geval een heel goed begin van onze tocht met de camper.

• 30 Januari 2012 - 09:14

Theo En Corry:

Leuk om die koala's zo in de boom te zien. Je hebt er weinig last van want een koala slaapt ongeveer 18 uur per etmaal.

• 31 Januari 2012 - 06:52

Mirjam:

Fijn dat de camper bevalt!
    Wandelen door een wei met paarden?
    En die luchtmachtper op de foto met de koala maakt het wel erg realistisch.. ;) (die koala kijkt wel een beetje net als Jackson: Geschrokken)