Murray Bridge - Reisverslag uit Murray Bridge, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Murray Bridge - Reisverslag uit Murray Bridge, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Murray Bridge

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

30 Januari 2012 | Australië, Murray Bridge

Zaterdag 28 januari.

Vroeg wakker, vroeg op, vroeg weg. 7.45 uur vertrekken we in Portland. We hebben het eerste stuk wat meer bossen om ons heen en na een half uur zien we onze eerste kangeroes en even later ook emoes, of iets wat er op lijkt. Een voordeel van vroeg op weg gaan waarschijnlijk. De weg die we vandaag rijden is ook niet meer zo druk.
Om tien uur is het al 30 graden. We gaan de grens over van Victoria naar South Australië en we moeten de klok een half uur terug zetten. Je mag geen groenten en fruit die grens mee over nemen. Er staat een afvalbak om deze spullen in weg te gooien. Je kunt een behoorlijke boete krijgen maar er blijkt geen mens te bekennen om dit te controleren.
Later komen we weer in de buurt van de oceaan. We rijden een heel stuk langs water dat door een reep land afgesneden ligt van de oceaan. Grote stukken hiervan vallen droog en zien er wit uit. Lijkt wel ijs, en dat bij deze temperaturen. Ook weer erg mooi om te zien.
Om een uur of half twee hebben we eigenlijk ons doel voor vandaag bereikt, maar we zijn het rijden nog niet beu en het is te warm om uit te stappen, (het is nu 38 gr.) dus rijden we nog maar even door.
Om vier uur nestelen we ons op een camping in Murray Bridge, zo’n 80 km voor Adelaide.

’s Avonds koelt het wat af en is het heerlijk om buiten te zitten. De lucht om ons heen heeft allerlei kleuren. Er hangt een donkere wolk en het rommelt in de verte, maar wij krijgen niet meer dan een paar druppels.
Ook hier zitten heel veel witte cockatoos en is het een flink gekwetter. Ze overstemmen de andere vogels die er ook zijn zoals mooie rode parkieten, ibissen en magpies. Vooral deze laatste maken een heel mooi geluid.
Het weer is hier trouwens erg veranderlijk. Van windstil kan het zomaar omslaan in harde wind en omgekeerd. De ene dag kan het 38 graden zijn en de volgende dag 20. Er kunnen plotseling hevige buien vallen, maar na tien minuten is het asfalt weer droog.

’s Avonds zien we eindelijk weer die overweldigende sterrenhemel zoals we die nog nergens anders hebben gezien. Letterlijk schitterend.

• 30 Januari 2012 - 09:20

Theo En Corry:

En nu maar hopen dat je geen kangaroe tegen je camper krijgt.

• 30 Januari 2012 - 13:21

Lian Versluis:

Dag Agnes , leuk weer eea te lezen.Ziet er mooi uit . Lekker weer blijf nog maar even , hier is het voor het eerst echt kouder aan het worden . Er valt nu wat sneeuw maar heeft weing om handen.
    Lekker rustig zeker op de wegen een verademing .Geniet verder van dat prachtige land , groet

• 30 Januari 2012 - 19:02

Loek & Jutta:

Ik begon jullie verhalen en foto's al te missen. Kennelijk hebben jullie niet altijd internet ter beschikking. Hier is de winter begonnen. Het stelt niet zo veel voor, maar in Friesland hebben ze de gemalen en pompen al stop gezet. Er wordt al weer volop gewerkt om de eerste marathon op natuurijs te organiseren. Momenteel zijn Erben Wennemars en Eric Hulzenbos te gast bij De Wereld draait Door. Het gaat er om of de elfstedentocht er gaat komen. Nederland ten voete uit.

Blijf lekker reizen en genieten.

Oh ja...................gisteren was ik aan het Klepperen en heb ik een groep kangoeroes gezien (achter een hek natuurlijk :-) ). Daar was een grijsbruin volwassen dier met een wit jong in de buidel. Heb je daar van terug?

Rijd voorzichtig en geniet

• 31 Januari 2012 - 06:57

Mirjam:

Apart om te lezen dat het te warm is om buiten te zitten, terwijl je hier nu echt liever binnen zit door de kou.
    Hier missen jullie nog steeds niks!