Karikari - Reisverslag uit Rangiputa, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Karikari - Reisverslag uit Rangiputa, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Karikari

Blijf op de hoogte en volg agnes

21 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Rangiputa

We blijven nog een dag in Mangonui en gebruiken deze om op Karikari Peninsula te gaan kijken. Maar eerst naar Rangikapiti Pa. Een berg met 360 graden spectaculair uitzicht over Doubtless Bay, en verder weg Taupo Bay en Karikari. Daarna komen we langs Tokerau en Whatuwhiwhi, ( om wat van de leuke namen te noemen die we hier tegen komen) voordat we over een gravelweg bij Karikari uitkomen. Hier is geen mens te bekennen en zijn we de enige op, wat wij noemen, een echt ‘bounty strand’. Een paradijsje! Als we het zwemmen beu zijn, wat even duurt want het is heerlijk in de golven, brengen we een bezoekje aan een winery, waar we op het terras met een lekker drankje van een weids uitzicht kunnen genieten. ’s Avonds fish and chips eten in de, in Northland, beroemde Mangonui fish shop, (dat moet je gewoon gedaan hebben als je hier bent) en dan beginnen we morgen aan de terugweg richting zuiden. Over drie dagen moeten we weer in Auckland zijn.