Cape Reinga - Reisverslag uit Te Paki, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Cape Reinga - Reisverslag uit Te Paki, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Cape Reinga

Blijf op de hoogte en volg agnes

20 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Te Paki

Zoals gezegd laten we ons vandaag rijden. Om half negen worden we onderaan onze berg opgehaald door een 4WD bus. Deze brengt ons naar Cape Reinga, het allernoordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Het is een kleine twee uur rijden vanaf Mangonui, maar we zitten riant en genieten van wat er aan onze raampjes voorbij komt. Als we de kaap naderen zien we al dat de toppen van de bergen in de wolken hangen, het is dus mistig. Maar eerlijk gezegd geeft dit een heel apart effect aan het geheel. De vuurtoren, op het puntje van Cape Reinga, staat af en toe met zijn hoofd in de wolken en de omgeving laat zich afwisselend meer of minder zien in de mistflarden. Toch krijg je een aardig beeld van hoe mooi het hier is. In het water komen de Tasman sea en de Pacific ocean elkaar tegen en je ziet daar de golven van twee kanten komen. Heel bijzonder!
De terugweg gaat over het strand. Eerst naar een strandduin waar de liefhebbers naar beneden kunnen surfen op door de bus meegenomen surfplanken. Een hele klim naar boven en dan met een rotgang naar beneden. De afdaling doet niet onder voor een skihelling. Het strand is ontzettend breed en 90 km lang, er is volop ruimte en de bus scheurt er flink overheen.
De chauffeur vertelt de hele weg leuke verhalen met een behoorlijk gevoel voor humor en als we om vier uur in de middag weer afgezet worden, onder aan onze berg, stappen we met een tevreden gevoel uit.
Twaalf jaar geleden hebben we op de uiterste zuidpunt van Nieuw Zeeland gestaan, nu hebben we de uiterste noordpunt bereikt.

• 20 Januari 2019 - 19:37

Anja: