Van Hokitika naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Van Hokitika naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Van Hokitika naar Wanaka

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

09 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Zondag 8 januari.

Na een flink ontbijt met eieren, spek, worst, champignon en tomaat zijn we om 10.00 uur klaar om te vertrekken in Hokitika.
Het is helder weer en vanuit het keukenraam bij Susan kunnen we de besneeuwde bergtoppen zien van Mount Cook, zo’n 125 kilometer landinwaarts.
We rijden steeds over tweebaans wegen, waar we 100 km mogen en die we moeten delen met fietsers. Niet echt prettig om te fietsen lijkt mij.
Het wordt misschien eentonig om te lezen maar de route is weer geweldig mooi.
We komen langs de gletsjers Franz Jozef en Fox Glacier. We genieten van de planten en de bomen langs de kant van de weg en later van de grote meren vlak naast ons.
Het is een lange rit naar Wanaka, we doen er ruim vijf uur over, maar het is mooi, mooi en nog eens mooi.

Als we tegen 16.00 uur in Wanaka aan komen worden we met een lekker fris drankje ontvangen door Miriam en Ivan. Zij hebben een vakantiehuis in Wanaka waar wij de komende dagen gebruik van mogen maken.
Ivan zit te popelen om ons mee te nemen op de boot, die hij al startklaar heeft staan. We varen met een vaart van 80 km over het meer van Wanaka naar Mou Waho eiland, waar we na een klim van 45 minuten de top van een berg bereiken en een prachtig uitzicht hebben over verschillende bergen en meren. Bovendien ligt er net onder de top van dat eiland ook nog eens een prachtig meertje, a lake within a lake.
(Dit soort dingen doen is een groot voordeel van ergens familie hebben.)

De dag wordt afgesloten met een (gezonde!) maaltijd van de bbq en een gezellige avond.

Bijgaand een kleine selectie uit de vele mooie plaatjes die je hier kunt maken. Wie geïnteresseerd is in meer, is na onze reis van harte welkom om de rest te komen bekijken.

• 09 Januari 2012 - 08:26

Theo En Corry:

Wij zullen de foto's zeker komen bekijken