Naar Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Naar Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Naar Hokitika

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

08 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Zaterdag 7 januari.

Vanuit Hanmer gaan we verder naar de westkust via Lewis Pass. Alweer een prachtige route.
Het eerste stuk slingeren we samen met een rivier tussen de bergen door. Het laatste stuk is vooral bos, de begroeiing langs de kant van de weg lijkt aangelegd door een tuincentrum. Yukka’s, varens, palmen, een genot om naar te kijken.
Veel plaatsen komen we niet tegen maar wel leuke. B.v. Reefton, een oud mijnwerkersplaatsje, waar de sfeer van die tijd nog hangt. Dit was de eerste plaats in Nieuw Zeeland die straatverlichting had.

Half in de middag bereiken we Hokitika en nadat we het dorp even bekeken hebben en het daarbij behorende strand, gaan we naar nicht Susan. Hier slapen we komende nacht.

Met Susan en Barry, haar man, rijden we naar Hokitika Gorge. Een klein half uurtje rijden naar, zoals de naam al beloofd, een mooi stukje natuur met een hangbrug over blauw water.
Wel lange broeken aan want het stikt er van de sandfly’s, kleine zwarte vliegjes die steken.
Op de terugweg wippen we een bar binnen voor een drankje. ‘one for the road’ zoals Barry het noemt.

• 07 Januari 2012 - 23:04

Theo En Corry:

Veel plezier met je familie daar

• 08 Januari 2012 - 10:25

Nicole:

Veel plezier!
    Dat komt zeker goed.
    Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken!
    Wat een mooie natuur.

Groetjes Nicole