Toeristisch rondje bij Atherton - Reisverslag uit Atherton, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Toeristisch rondje bij Atherton - Reisverslag uit Atherton, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Toeristisch rondje bij Atherton

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

16 Februari 2012 | Australië, Atherton

Donderdag 16 februari.

Vandaag gaan we eens lekker de toerist uithangen. We rijden een rondje langs verschillende bijzondere plaatsen. Via Herberton, waar een historisch stadje is, naar ‘Dinner Falls’en ‘the Crater’ in Mt Hypipamee National Park. Voor de duidelijkheid: meerdere watervallen en een krater :)
Via een gravelweg, waar wij eigenlijk niet in mogen met onze camper, komen we bij een moeras, oorspronkelijk ook een krater. Tijd voor een picknick.
Lake Eacham ligt in een regenwoud en is erg mooi, het feit dat we net een flinke regenbui hebben maakt het hier alleen maar mooier.
Overigens hebben we ook vandaag weer geluk met het weer. Op een enkele bui na is het nog steeds droog en vaak zonnig. De temperatuur schommelt tussen de 23 en 27 graden.
Het is trouwens ook mooi om te zien hoe de regen door de zon meteen weer begint te verdampen. De weg voor ons ligt dan gewoon te roken.
We rijden nog langs twee ‘Fig Trees’. Vijgenbomen die inderdaad het bekijken waard zijn door hun opmerkelijke wortels die breed en gigantisch hoog zijn. Curtain Fig Tree is een goede benaming. De wortels hangen als een gordijn naar beneden. Ze ontstaan doordat een zaadje in een boom gelegd wordt en van daaruit groeien de wortels naar beneden. Uiteindelijk wordt de gastboom overwoekerd door deze wortels.

Regenwoud en groene heuvels wisselen elkaar af vandaag. Beiden een genot om doorheen te rijden.
Als je trouwens denkt dat het lekker rustig is in zo'n regenwoud dan vergeet dat maar. Het is een enorme herrie, de vogels komen nauwelijks boven de cicaden uit. Als je uit de auto stapt is het net of er een sirene gaat ergens in het bos.Als je er door loopt is het bijna angstaanjagend. Als je dan ook nog schrikt van een plotseling voor je springende wilde kalkoen voel je je hart in je keel kloppen. (Die kalkoen schrok overigens net zo hard.)

We wilden overnachten in Mareeba, een plaats 30 kilometer noordelijker dan Atherton, maar we hebben alletwee geen goed gevoel bij deze plaats en rijden terug om op dezelfde camping in Atherton te overnachten. Nog even genieten van de koelere temperaturen voordat we weer in de warmte van de oostkust komen.

• 16 Februari 2012 - 10:43

Mirjam:

Zit je lekker foto's te kijken van schitterende plaatsen komt er ineens zo'n engerd in beeld! krijg meteen kippevel!

• 16 Februari 2012 - 11:32

Theo En Corry:

Leuk om al die bekende foto's te zien. En in die lake Eacham hebben wij verschillende keren gezwommen. Dit was vlak bij het huis waar wij een week verbleven.

• 17 Februari 2012 - 02:21

Mark En Astrid:

Hahaha, leuk he die kleine spinnetjes hier in Australie.