Daintree River. Wonga Beach - Reisverslag uit Daintree, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Daintree River. Wonga Beach - Reisverslag uit Daintree, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Daintree River. Wonga Beach

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

17 Februari 2012 | Australië, Daintree

Vrijdag 17 februari.

Daintree River, Wonga Beach.

Het is nog steeds goed weer als wij in Atherton vertrekken. We gaan weer wat noordelijker. We komen langs koffieplantages en wijnproeverijen. Avocados, mangos en bananen worden te koop aangeboden langs de kant van de weg. We overwegen om de wetlands te bezoeken maar deze zijn niet toegankelijk omdat ze te ‘wet’ zijn.
We rijden door naar Daintree. Dit is het meest noordelijke van onze trip. Daar stappen we in een bootje voor een tocht over Daintree River met het doel krokodillen te zien. Tot nu toe heeft de schipper er vandaag nog geen gezien. Wij hebben (weer) geluk. Er ligt er één op een zandbank te luieren. Niet zo’n hele grote volgens onze gids, hij is zo’n twee en een halve meter lang. De tocht over de rivier is op zich al beslist de moeite waard, maar het was ook erg leuk om een krokodil te zien.
Na dit avontuur, het is inmiddels vier uur, gaan we op zoek naar een camping. We komen terecht in Wonga Beach. Ook weer een leuke plaats aan een heel mooi strand. Hier is de zee wat wilder en er staat een behoorlijke wind. Niet erg want het is een warme wind. Wel uitkijken voor de kokosnoten die hier volop aan de palmbomen hangen en er ook volop afvallen. Niet in de zee zwemmen hier, er zijn niet alleen kwallen maar er kunnen ook krokodillen zitten.
Er is hier afgelopen nacht veel regen gevallen en grote delen van de camping zien er nogal drassig uit. Toch wordt hier gesproken over een heel droog ‘wet season”. We hadden eigenlijk al volop regen gehad moeten hebben. De regen lijkt voorlopig verder in het noorden te vallen. Borden langs de weg geven aan welke wegen gesloten zijn door ‘floodings’.
Leuk detail op de camping is een hele familie pauwen. Er lopen tientallen pauwen rond in alle maten. Tot onze verbazing vliegen ze bij het invallen van de duisternis massaal in de boom boven onze camper om de nacht op de takken door te brengen.
Andere diertjes die we veel zien zijn groene mieren. ‘Beetje’ groter dan onze mieren. Deze zien we liever niet want die willen nog wel eens bijten.

• 17 Februari 2012 - 11:17

Theo En Corry:

wat mooi, die krokodil op de zandplaat. Jammer dat er niet meer waren. Heb je ook geen slangen gezien daar????

• 17 Februari 2012 - 12:48

Mirjam:

Zo stoere krokodil!
    Die green ant vind ik maar niks!