Cairns. Kuranda. - Reisverslag uit Cairns, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Cairns. Kuranda. - Reisverslag uit Cairns, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Cairns. Kuranda.

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

21 Februari 2012 | Australië, Cairns

Maandag 20 februari.

Vandaag naar onze eindbestemming: Cairns.
Bij het aanbreken van de dag regent het weer, maar de rest van de dag is ons weer gunstig gezind. Halverwege de dag hebben we de camper op een camping gezet op loopafstand van het centrum. Het is wel bijna een uur lopen en het is nog steeds erg warm. Afzien dus.
Eerst maar even wat regelen: een trip naar Kuranda voor morgen en een appartementje voor a.s vrijdag wanneer we de camper weggebracht hebben. Daarna even rondneuzen en herinneringen ophalen. Het zwembad in het centrum van Cairns is iets bijzonders. Omdat je niet in zee kunt zwemmen, wordt het strand nagebootst bij het zwembad. Erg leuk voor alle leeftijden.
We shoppen wat, want in de meeste winkels is het lekker koel, en eten in het centrum voordat we ons weer terugslepen naar de camping. Het is wel wat afgekoeld maar nog steeds klam warm en op de camping aangekomen, net voordat het donker is, duiken we meteen even het zwembad in om af te koelen. De vleermuizen vliegen ondertussen boven onze hoofden.

Dinsdag 21 februari.
Gewekt door de krijsende curloos zijn we op tijd wakker voor onze trip naar Kuranda.
Met de Historic Scenic Railway naar boven en na een paar uur met de skyrail terug. Prachtige plaatjes onderweg. Bij de treinreis krijg je één kans om uit te stappen en foto’s te maken, de skyrail heeft twee haltes waar je uit kunt stappen. Je zit dan midden in het regenwoud. In Kuranda zijn verschillende parken te bezoeken, maar dat hebben we vijf jaar geleden al gedaan en trekt ons op dit moment niet aan.
Het regent nu en dan zachtjes en de temperatuur is vandaag een stuk aangenamer.
De camping van vandaag is aan drie kanten omringd door bergen, de nevel stijgt er uit op. Prachtig gezicht van onder ons luifel. Biertje, wijntje, kaasje erbij. Niets mis mee.

• 21 Februari 2012 - 21:09

Mirjam:

Jullie zijn er bijna, jullie zijn er bijna, maar nog niet helemaal..
    Beetje cliche maar geniet nu het nog kan. Thuis is alles zomaar normaal..

Oh ja, das toch geen zwembad zoiets..

• 21 Februari 2012 - 21:10

Mirjam:

Oh nog meer Foto's ineens..

Wat een knappe kleine veelvraat!

• 21 Februari 2012 - 21:41

Theo En Corry:

jullie hebben nu toch nog je treinritje naar kuranda kunnen maken. En ja Mirjam, dat is echt een zwembad!