Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

20 Februari 2012 | Australië, Port Douglas

Zaterdag 18 februari.

Na Wonga Beach gaan we naar Port Douglas. Een toeristische plaats, ook aan het strand, met heel veel luxe resorten en een gezellige winkelstraat met verschillende café’s en restaurants. Een leuke plaats om het weekend door te brengen.
Als we naar het strand gaan zien we een ambulance wegrijden. Iemand is gestoken door een kwal, het zwemgedeelte wordt gesloten. De zee is te onstuimig en de kwallen komen over de rand van het net heen. Overigens blijft er altijd enig risico bij het zwemmen binnen een stinger net. De strandwacht vertelt dat er wel eens een krokodil in zo’n enclosure is gevonden en dat ze inderdaad af en toe voor de kust te zien zijn. Wij zwemmen hier dus niet in zee!!

Zondag 19 februari.
Vannacht heeft het wat geregend. Niet veel en de morgen is weer zonnig. Er is een markt bij de zee waar alleen zelfgemaakte en authentieke artikelen verkocht mogen worden. Er staat iemand suikerriet te persen en het sap te verkopen en er worden kokosnoten voor je gekraakt.
Verder veel sieraden en snuisterijen gemaakt van steen, hout, leer, glas of schelp. En natuurlijk allerlei fruit en groenten. We komen er ook nog een ‘oude bekende’tegen. De man die kikkers maakt en waar wij er vijf jaar geleden in Cairns één van kochten zit hier ook weer.
Laat in de middag betrekt de lucht en om een uur of vijf krijgen wij onze eerste echte ‘thunderstorm’ van een paar uur, waar wij eerst van genieten onder ons luifel maar later toch vanachter onze raampjes. De paden van de camping veranderen in riviertjes terwijl het buiten donker wordt.

• 20 Februari 2012 - 04:42

Mark En Astrid:

Wat jammer dat jullie nu niet in de zee konden zwemmen, maar ja veiligheid voor alles. Je wilt niet door een kwal getoken worden. Hier is het momenteel weer goed droog.

Heb je nog een vlecht in je haren laten zetten Agnes op de zondagmarkt?

Ik zie het al. al met al genieten jullie maar wel weer en het weer laat jullie niet tegenhouden. :-)

• 20 Februari 2012 - 09:13

Theo En Corry:

Zo de kikkerfamilie is dus weer uitgebreidt?

• 20 Februari 2012 - 10:22

Anja:

weer even terug gekeken,
    schitterende foto's, mooie natuur!
    Nog een week te gaan, voor jullie waarschijnlijk al een beetje aftellen, bedenk ik zo,
    dit natuurlijk alleen, omdat jullie al een heerlijke tijd achter de rug hebben!
    Nog volop genieten dus zou ik zeggen!
    Hier is het carnavalsgebeuren flink bezig in het peeenrijk!
    "Ze" hebben mazzel, 2 dagen net even een zonnetje tijdens de optocht, tussentijds wat regen.
    Zou zo even aan een tafeltje aan willen schuiven en even een glaasje mee drinken
    bij de avond zon, met de natuur op de achtergrond!
    groet anja

• 20 Februari 2012 - 19:21

Harry&Elly:

Weer lekker bijgelezen en natuurlijk genoten.
    Ik ben zelf op 28/29 weer thuis,daarna tot 11-03.
    Dan kunnen we bijkletsen.
    Nog veel plezier en tot dan.

Grt
    E&h