Mataura - Reisverslag uit Mataura, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Mataura - Reisverslag uit Mataura, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Mataura

Blijf op de hoogte en volg agnes

04 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Mataura

Vandaag mag Miriam ons entertainen. Ondanks dat de weersvoorspelling slecht was voor vandaag is het toch droog en we gaan wandelen in een bos op zo’n 5 kilometer van Gore. Het heet daar Dolamore Park en je kunt er ook kamperen. Het is een mooie wandeling van ongeveer anderhalf uur, weer met die mooie varens en aparte begroeiing. Er staan b.v. bomen waarvan de wortels alleen al hele boomstammen zijn. Daarna gaan we in het centrum van Gore wat boodschappen doen. We lunchen en gaan dan in de juwelierszaak van Ivan kijken. Heel interessant om ook eens achter de schermen van een juwelier te kijken.
Later in de middag laden we onze koffers weer in onze Ssangyong en rijden naar Mataura. Vannacht slapen we bij Francis en Michelle,( Francis is een neef) maar eerst gaan we bij Oom Jan en Tante Corrie langs. Beide zijn 91 jaar. De laatste keer dat we hier waren, zeven jaar geleden, dachten wij toen we weg gingen dat we ze misschien nooit meer zouden zien, maar dat gaat nu toch gebeuren. Het is een emotioneel weerzien.
Dan dus door naar Francis. Michelle is aan het werk en komt pas laat in de avond thuis, maar we krijgen lekker eten en daarna neemt hij ons, in de four wheel drive, mee over het land, dat 50 hectare groot is. Hij heeft schapen en koeien en een vijver waar hij eenden naar toe lokt (to shoot them). Een deel van de jonge schapen is vandaag geschoren, de superzachte wol staat nog in de schuur.
Na het kijkje bij de juwelier is ook dit een leuke blik op wat iemand doet en het kan bijna geen grotere tegenstelling zijn.

• 07 Januari 2019 - 23:50

Corry:

En ik maar denken dat ik al op een groot landgoed logeer.
    Maar wat leuk dat je met oom en tante nog steeds een borreltje kunt drinken. Ze zien er nog goed uit!