Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

18 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Zaterdag 17 februari
Nadat we de auto opgehaald hebben (een ford mondeo) en afscheid genomen hebben van Tony en Roriana, rijden we via Milton richting Alexandra. De reis eindigt in Wanaka, waar we een prachtige lokatie vinden om te overnachten. Het is een appartementje in de villawijk van Wanaka met uitzicht over Lake Wanaka. Uitzicht over het meer heb je hier trouwens bijna overal. De weg hierheen was weer geweldig mooi. Het was de ene 'wow' na de andere. Rond Millers Flat zie je veel boomgaarden en fruitstalletjes met perziken, abrikozen en kersen en voorbij Cromwell voornamelijk druivenstruiken langs de kant van de weg.
Gaandeweg zien we het landschap weer veranderen. Prachtig!
Het weer is trouwens ook geweldig ondertussen: een strak blauwe hemel en zo'n graad of 28. Of dit zo blijft is even afwachten, maar deze streek staat er om bekend het warmst te zijn van het zuidereiland (en 's winters ook het koudst).Je kunt ook aan het landschap zien dat het droger is.
Omdat het hier zo geweldig mooi is, en je hier volop kunt wandelen, besluiten we om hier twee nachten te blijven.

Het is zondagmiddag als ik dit schrijf, morgen trekken we verder richting de westkust.

• 18 Februari 2007 - 09:13

Anja:

gezien het weer en het prachtige uitzicht, ik durf het bijna niet te vragen; maar, kan ik niet eeeeeven aanschuiven voor een pilsje!? groetjes en "proost".

• 18 Februari 2007 - 13:04

Jutta:

Hoi,
    Hier is het ook zondagmiddag en wij gaan zo naar de optocht kijken. Hebben ze in Nieuw Z. ooit iets van carnaval gehoord?
    De foto's en verslagen zijn super. Soms herkennen wij weer iets van twee jaar geleden. Geniet er van!

• 20 Februari 2007 - 10:42

Pa En Ma:

we reizen met jullie mee. we vindenhet schitterend, dat we jullie reis op deze manier kunnen volgen.vanmiddag komen jullie kinderen bij ons snert en pannenekoeken eten en kijken naar de lampjesoptocht. groeten en nog veel plezier

• 20 Februari 2007 - 12:46

Harry & Elly:

Prachtige foto's, je nw camera doet het uitstekend. Komt uit deze streek de bekende NZ wijn?

• 20 Februari 2007 - 12:48

Elly & Harry:

Zijn net terug van een l.w. naar Brugge, ook erg mooi maar niet te vergelijken met wat jullie mogen zien.