Cairns en Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Cairns en Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Cairns en Kuranda

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

24 Maart 2007 | Australië, Cairns

Donderdag 22 maart
Het is ons ondertussen duidelijk dat we in het regenseizoen zitten. Onze laatste nacht op een camping hebben we kunnen genieten van flinke buien op ons dakje. De emmer die buiten stond heeft zo'n 20 cm water opgevangen.
Voordat we de camper wegbrengen zoeken we onderdak in Cairns voor de komende dagen. We vinden een prachtig appartement met alles erop en eraan, zelfs een eigen wasmachine en droger en, niet onbelangrijk, airco.
We vullen de dag met het verkennen van onze directe omgeving, die ons wel bevalt. Er zijn volop winkeltjes en restaurantjes en 's avonds ontdekken we zelfs een rookvrije (alles is hier trouwens rookvrij) blues bar bij ons op de hoek, met iedere avond live music.

Vrijdag 23 maart
vertrekken we om 7.30 uur met de bus naar het station van de Skyrail (kabelbaan) die ons naar het dorpje Kuranda brengt. Normaal kun je dit ook met een toeristische trein doen, die door prachtige gebieden rijdt, maar deze is een paar maanden uit de roulatie omdat er een aardverschuiving is geweest.
In Kuranda zijn leuke winkeltjes en marktjes. We neuzen wat rond en gaan dan naar een soort dierentuintje met alleen maar giftige slangen en spinnen. Daarna brengt de bus ons naar het RainForeStation, waar we genieten van een show door aboriginal dansers, les hebben in het gooien van een boemerang en een demonstratie krijgen van het bespelen van een didgeridoo. Na de lunch met een amfibivoertuig het regenwoud in (waar we ook een flinke bui krijgen zodat het zijn naam eer aan doet) en nog even het dierenpark in met een kleine herhaling van Australie Zoo: kangoeroes, krokodillen, wombats, dingo's en cassowaries (soort struisvogel).
We zijn om 18.00 uur terug, precies op tijd om vanaf ons balcon te genieten van het schouwspel wat hier hoort bij het invallen van de duisternis: Hele zwermen kleine vogeltjes scheren tussen het verkeer door de straten, de ibissen komen thuis en strijken neer in de toppen van de bomen, waar de vleermuizen, die we overdag in diezelfde bomen zien hangen, wakker worden en er met duizenden (niet overdreven!) tegelijk op uit trekken.

• 23 Maart 2007 - 23:23

Astrid:

Hallo,

Toch wel jammer van die regen en de trein. Dat moet dan nog niet zo lang geleden gebeurd zijn, want mijn ouders hebben er nog wel gebruik van kunnen maken. Volgens mij is een trip met de skyrail ook niet verkeerd. Je ziet niet vaak iets van bovenaf, dat lijkt mij best mooi. Zo te lezen hebben jullie het nog steeds er naar jullie zin.

Wij wensen jullie alvast een goede terugreis en geniet nog van de paar dagen die jullie nog hebben.

• 24 Maart 2007 - 00:56

Mirjam:

Ik ga voor de Wombat, brengen jullie die een mee?

• 24 Maart 2007 - 16:01

Elly&Harry:

Wat fijn dat het weer je een beetje in de stemming brengt om terug te komen, kun je alweer een beetje wennen.
    De foto's van die duizenden vleermuizen zie ik straks graag terug.
    Voor nu geniet nog lekker van je laatste dagen en tot zo

Grt
    E&H

• 24 Maart 2007 - 17:52

Kees En Piety:

Jullie brengen toch niet van die grote spinnen mee he??, durf je die ook vast te pakken??