een weekendje Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu een weekendje Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

een weekendje Townsville

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

17 Maart 2007 | Australië, Townsville

Donderdag 15 maart.
Vandaag reizen we door naar Townsville. Daar woont ons nichtje Astrid, met Mark en kinderen Verena en Karsten. Zij zijn afgelopen zomer naar Australië geëmigreerd. Wij komen rond het middaguur aan, bekijken het leuke huis, kletsen bij, halen Verena van school en maken plannen voor de komende dagen.

Vrijdag 16 maart is Alligator Creek ons doel. Picknickmand en zwemspullen mee. Tijdens de wandeling die we daar maken worden we bekeken door kangoeroes en kalkoenen en een heleboel insecten die wij liever niet van heel dichtbij zien, zoals de green ant (groene mier) die vervelend kan bijten, of de giftige kikkertjes en spinnen, die je overigens ook hier thuis in de tuin aantreft.
In het water van de creek hebben we gezelschap van schildpadden en een hele grote aal(zoals alles hier groot is).

Zaterdag 17 maart beklimmen we Mount Stuart en genieten van een prachtig uitzicht over Townsville en de verre omgeving. We gaan naar het strand in de stad, waar het leven zich vooral op de promenade afspeelt omdat je hier niet in zee kunt zwemmen vanwege de Marine Stingers (kwallen) waarvan de tentakels levensgevaarlijk zijn. Er zijn wel afgezette stukken (stinger enclosures) in de zee om te zwemmen, maar de voorkeur gaat bij de meesten toch uit naar een zwembad. De promenade is voorzien van (water)speeltuinen en barbeques voor algemeen gebruik en hier wordt volop gebruik van gemaakt. Erg gezellig.
De rest van de dag brengen we door in de tuin bij Astrid; beetje lezen, beetje zwemmen en lekker eten van de barbeque.

• 18 Maart 2007 - 08:57

Mirjam:

Thuis in het zwembad? Ligt daar een heel paradijs in de tuin?

Geweldig mooi weer!!

• 18 Maart 2007 - 09:17

Kees En Piety:

Als ik dit zo zie willen jullie straks niet eens meer terug, geniet ze nog, de tijd gaat zo verschrikkelijk snel

• 19 Maart 2007 - 13:52

Trees:

Geweldig, in het water voortaan werkoverleg ??
    Ik wil je buik niet zien.
    Geniet maar lekker, wij ploeteren wel door !

• 21 Maart 2007 - 03:45

Sanneke En Bianca:

Hey you blokes! De ruiten blijven inderdaad goed schoon haha!! Leuk om jullie verhalen te lezen.. wij gaan namelijk precies de andere kant op! We zijn nu bijna bij de Glaciers. Denken jullie dat het leuk voor ons is om bij de ooms en tantes te logeren (en of zij het ook leuk vinden?) En naar wie kunnen we het beste gaan? Nog veel plezier de laatste week in Ozzie!!
    Groetjes Bianca en Sanneke