Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

28 Maart 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Maandag 26 maart.
We vliegen van Cairns naar Brisbane. Omdat we daar 12 uur moeten wachten voor we doorvliegen naar Maleisië gaan we met de trein het centrum in. Na een paar uurtjes weer terug naar het vliegveld waar we uiteindelijk, met een uur vertraging, om 1.00 uur vertrekken naar Kuala Lumpur.
Het is net licht (dinsdag 27 maart) als we met de trein van het vliegveld naar Kuala Lumpur gaan. Bij het ticket voor de trein krijgen we meteen een taxi van het station naar ons hotel en onze eigen kruier, die helemaal met ons meereist tot we in de taxi zitten. Er is weer van alles te zien en we zijn weer de provinciaaltjes in de grote stad. We zitten midden in de ochtendspits, die hier vooral bestaat uit auto's en hele hordes brommers. Het verkeer wordt op de kruispunten geregeld door politieagentjes(ze zien er allemaal nogal jong uit).
De nacht hebben we gemist, maar het ontbijt staat voor ons klaar. We genieten dan ook van de uitgebreide keuze (met gerechten waar we normaal 's morgens absoluut niet aan zouden denken) voordat we nog een paar uurtjes slaap pikken in onze superdeluxe kamer, met uitzicht op de Petronas Towers!!(Het op 1 na hoogste gebouw ter wereld)
's Middags trekken we er op uit om dit gebouw van dichtbij te bekijken, we mogen zelfs tot op de brug, zwaar bewaakt en onder begeleiding. Dit gebouw en het uitzicht als je er in bent is net zo indrukwekkend als het Operahouse en Harbour Bridge in Sydney.

Woensdag 28 maart.
Om zoveel mogelijk van Kuala Lumpur te zien in de korte tijd dat we hier zijn, nemen we de 'hop on hop off' bus. Deze laat ons in vogelvlucht de belangrijkste plaatsen van de stad zien en je kunt er in en uit zoveel je wilt. We gaan er uit in China Town en zien de rest alleen vanuit de bus.

Van onze korte stop in Kuala Lumpur op de heenreis weten we dat je hier heerlijk kunt eten. Dat doen we dan ook. Als compensatie gebruiken we ook de "gym" in het hotel en duiken regelmatig het zwembad in. Vocht moet je hier ook regelmatig bijvullen, het is behoorlijk warm.

• 28 Maart 2007 - 11:12

Mirjam:

We zijn er bijna! We zijn er bijna!!!

Ben weer te vroeg denk ik, zie nog geen foto's.. ;)

• 28 Maart 2007 - 11:26

Femke:

Nu is het einde dan echt in zicht. Geniet nog van de laatste 2 dagen en alvast een hele goede vlucht terug. Jullie kunnen denk ik terugkijken op een hele mooie reis.

Groetjes Femke

• 28 Maart 2007 - 14:57

Cees En Maria:

indrukwekkend weer allemaal! Dat zal, na al dat lekkere eten, weer wennen zijn aan de gehaktbal met bloemkool.... tot vrijdag

• 28 Maart 2007 - 22:37

Anja:

goede vlucht!
    hasta la pasta!!!!!!
    anja

• 29 Maart 2007 - 06:10

Dré:

Bon voyage ! In de Beyerd maar wat nabuurten met een witteke !