Melbourne. St.Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Melbourne. St.Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Melbourne. St.Kilda

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

24 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Maandag 23 januari.

Miriam en Ivan brengen ons naar het vliegveld in Queenstown. We vliegen pas om vier uur in de middag dus er is nog tijd om samen met hen te lunchen. Hiervoor gaan we met de kabelbaan naar het op de berg gelegen restaurant. Kunnen we meteen nog even van een prachtig uitzicht over Queenstown genieten.

In Australië gaan we weer twee uur terug in de tijd en na een langzame taxirit door het drukke verkeer van Melbourne zijn we om zeven uur plaatselijke tijd in ons hotel in St.Kilda, een wijk van Melbourne.
Het is een hele overgang van het frisse Nieuw Zeeland naar het warme Australië. Ook de omgeving waarin we nu terecht komen is totaal anders. We zitten aan het strand en er is volop leven. Het is vakantie en de jeugd geniet er van (en wij ook).
Zon, zee, strand, drank, lekker eten en muziek. Zelfs een openlucht bioscoop op het dak van een gebouw. Wat wil je nog meer?
Bij de eerste verkenningstocht lopen we toevallig de goede kant op om bij zonsondergang een pinguinkolonie aan te treffen. Zij nestelen ’s avonds aan het einde van de pier en trekken zich weinig aan van de vele mensen die naar hen komen kijken.

Dinsdag 24 januari.

De volgende ochtend gaan we met de tram naar het centrum. Hier waren we net voor kerstmis en de sfeer is nu helemaal anders. In plaats van kerstbomen op Federation Square staat alles nu in het teken van de ‘Australian Open’. De kleur blauw overheerst en op het grote scherm op het plein worden de hotshots uit de tenniswedstrijden getoond.
Met een ‘groundpass’ mogen we het terrein op waar het allemaal gebeurd. We kunnen naar alle wedstrijden kijken die bezig zijn. Sommige rechtstreeks, de toppers alleen via de grote schermen. We horen dan wel de geluiden van deze wedstrijden.Het is een heel apart gevoel om hier te zijn en te weten dat jullie in Nederland ook naar deze wedstrijden kunnen kijken. Leuk om nu ook te zien wat er achter de schermen aan de hand is.
En het is warm…(zo’n 35 graden)

• 24 Januari 2012 - 10:45

Mirjam:

Bijzonder allemaal..
    Goed dat jullie weer "on the road" zijn, krijgen we leuke verslagen van..

• 24 Januari 2012 - 11:39

Theo En Corry:

Leuk dat jullie weer in Australie zijn.
    Op naar de volgende Familie

• 24 Januari 2012 - 12:08

Mark En Astrid :

Leuke foto van het vliegtuig met de berg in de wolken en welkom terug in Australie! Geniet van jullie tijd in de outback en misschien nog wel meer mooie zonsondergang foto's :)

• 24 Januari 2012 - 13:15

Maria:

Australian open! zou er bijna jaloers van worden.
    Nog even genieten van de het laatste gedeelte van de reis.

• 24 Januari 2012 - 13:16

Maria:

Jammer dat mijn mail niet is aangekomen! en heb je wel de sms'jes ontvangen?

• 24 Januari 2012 - 20:23

Elly&Harry:

Prachtig vergezicht vanuit de kabelbaan, de MG staat te koop want je brengt
    Die Chevy wel mee!
    Moet een geweldig gevoel geven op die heilige grond!

Op naar jullie volgende verslag, die lekker te lezen zijn.

Grt
    E&H