Uluru. - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Uluru. - Reisverslag uit Sydney, Australië van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Uluru.

Door: agnes

Blijf op de hoogte en volg agnes

01 Februari 2012 | Australië, Sydney

Woensdag 1 februari.

We hebben vandaag een lange rit te gaan. Het is 750 kilometer van Coober Pedy naar Uluru.
We rijden dan ook om zeven uur al weg. Het gaat allemaal heel voorspoedig. Het is sowieso niet druk op deze wegen, maar zo vroeg kom je helemaal niemand tegen. Wel meer kans om dieren te zien. Twee keer zien we een dingo, een wilde hond. Alletwee zijn ze erg mager en ze houden ons goed in de gaten als we stoppen om een foto te maken. Verder weer regelmatig koeien en later zien we af en toe een hagedis oversteken. En natuurlijk de nodige vogels. Op de kadavers van de aangereden kangeroes zitten hele grote zwarte vogels. Het lijken wel gieren, behalve dat ze geen kale nek hebben. Ze reageren nauwelijks als we langs ze rijden.
Om drie uur in de middag hebben we Uluru bereikt. Bij inchecken blijkt dat ook nu weer de klok verzet moet worden, we krijgen een uur extra, het is hier twee uur.
Nu zitten we echt midden in de binnenlanden en het is hier lekker warm!! Vandaag verder een beetje bijkomen van de reis en uitzoeken hoe we morgen het beste alles kunnen bekijken.

De outback is mooier dan wij verwacht hadden. Het landschap verandert steeds. Het verveelt niet om hier te rijden.

• 01 Februari 2012 - 08:29

Mirjam:

Dat wordt flink foto's kijken als jullie weer thuis zijn.. Gieren met een kale nek? veranderend landschap, overstekende hagedissen? Hier niet echt alledaags!

• 01 Februari 2012 - 11:23

Mark En Astrid:

Ben blij dat de reis voorspoedig verloopt. Wij zijn deze week verrast met een varaan in onze eigen tuin. We hebben al verschillende fotos gezien van het binnen and, maar ik denk dat niets kan tippen aan het met eigen ogen zien.

• 01 Februari 2012 - 16:09

Nicole:

Wat leuk om jullie verhalen steeds te lezen!
    Ben echt benieuwd naar alle foto's (die ik al gezien heb op de site beloven veel moois).
    Gaaf dat je zoveel verschillende soorten dieren tegenkomt, dat zal vast niet vervelen.
    Fijn dat het daar warm is, want hier NL is het maar kkkoud!

Groetjes Nicole

• 01 Februari 2012 - 18:50

Ria En Ad:

We komen de foto's zeker bekijken als jullie terug zijn; het moet erg de moeite waard zijn wan
    t wat we gezien hebben is alleen maar mooi! Blijf nog lekker genieten, tijd vliegt als het gezellig is!