Lake Manapouri - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Lake Manapouri - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Lake Manapouri

Blijf op de hoogte en volg agnes

03 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Ivan neemt ons vandaag mee op zijn boot voor een tocht op Lake Manapouri. Grover en Robin, twee neven, gaan ook mee. Eerst langs Te Anau om de boot op te pikken. Alles bij elkaar zijn we twee uur onderweg voor we bij het meer zijn, maar daar draaien ze hier hun hand niet voor om. Het scheelt natuurlijk dat je hier lekker door kunt rijden. Eenmaal op het water gaan we in vliegende vaart richting rustig water om een hengeltje uit te hangen. We vangen niets, wat ook niet echt de bedoeling was… Daarna leggen we ergens aan voor een kleine boswandeling, maar niet voordat we alle blote delen goed inspuiten met anti insectenspul, want zodra we stil liggen komen de zandvliegjes al aan boord, die hebben wel trek in een lekker hapje.
We komen terecht in een prachtig stukje regenwoud. De begroeiing is heel speciaal en het stikt er van de varens, inclusief mijn favoriet: de varen op een stammetje.
Het varen (op de boot, niet de plant) en aanleggen wordt nog een paar keer herhaald, we lunchen en zetten koffie op de boot, de boot is goed voorzien van alles om te overleven, en later komt het bier tevoorschijn. Tot slot nog een spectaculaire terugtocht over hoge golven, beetje eng, maar ik ga er vanuit dat de mannen weten waar ze mee bezig zijn (en dat is ook zo).
En dan nog een paar uur terug rijden, wat ook niet erg is, we rijden mee, dus we kunnen nu allebei uitgebreid van de uitzichten genieten. Moe, maar zeer voldaan komen we vroeg in de avond thuis.

• 04 Januari 2019 - 12:31

Anja:

Ziet er sfeervol en gezellig uit!

• 07 Januari 2019 - 23:38

Corry:

Zo te zien is het ook een dor landschap daar, maar het varenbos is prachtig.