Terug naar de oostkust - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu Terug naar de oostkust - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van agnes luijkx - WaarBenJij.nu

Terug naar de oostkust

Door:

Blijf op de hoogte en volg agnes

21 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Woensdag 21 februari
We zijn weer voor 9.00 uur op pad. Hebben afscheid genomen van Susan en haar vriend Barry en trekken via Arthurs Pass National Park weer terug naar de Oostkust. Het wordt een beetje eentonig maar het is weer verschrikkelijk mooi!! Na nog een km of 100 door het subtropisch regenwoud komen we in het hooggebergte. We rijden door grote valeien die omgeven worden door hoge bergen, die soms van rots zijn, soms van zand lijken. Het ene moment kaal met allerlei kleuren grijs, dan weer groen of geel zijn en allerlei hoogtes en vormen hebben. Geweldig!

Rond 13.30 zijn we in Christchurch waar we eerst naar het vliegveld gaan om een en ander te regelen. We boeken voor vrijdag een vlucht van Christchurch naar Rotorua, op het noordereiland, en bestellen een auto voor de laatste zes dagen in Nieuw Zeeland, die we daar door gaan brengen.
Dan weer op zoek naar een onderkomen voor de nacht. Weer best spannend want ook hier is het erg druk. Het lukt ons iets te boeken voor twee nachten voor een mooi prijsje, net buiten het centrum van de stad.
Donderdag kunnen we dus op ons gemak Christchurch verkennen.

Trouwens wat hier opvallend is:
De zon draait precies anders dan we gewend zijn, niet van links naar rechts, maar van rechts naar links. Ook het water door de gootsteen kolkt andersom weg. En de straat oversteken blijft erg opletten, niet eerst links kijken, maar eerst rechts.

• 21 Februari 2007 - 06:22

Mirjam:

Nou jullie vermaken je echt prima. Volgens mij wil iedereen die dit leest ook zo naar nieuw-zeeland..

• 21 Februari 2007 - 08:41

Theo En Corry:

Het klinkt ons bekent in de oren die omgekeerde wereld. Maar ook na zeven weken keken wij nog eerst de verkeerde kant in. Het blijft uitkijken.
    Van de regenwouden genieten wij ook weer met volle teugen. Wat hebben wij hier toch maar een beetje bos.Geniet er maar van. Groetjes

• 21 Februari 2007 - 11:05

Kees En Piety:

Schitterend die regenwouden, leuk he zo,n omgekeerde wereld.
    Dat hadden wij hier ook maar dan van de wijn en het bier

• 21 Februari 2007 - 11:54

Anja:

ik begin nu zo langzamerhand jaloers te worden; prachtig! Echt een land om ook eens te verkennen! ps; de naam christchurch dat zegt me wel iets, hier woont volgens mij een oude vriend van mijn broer; ook uit dongen; Rene Schoormans, is getrouwd met een nieuw zeelandse, op zun donges gezegd. gr. anjas

• 21 Februari 2007 - 18:29

Harry & Elly:

In Christchurch moet beslist wat te zien zijn, de 1ste foto van het centrum met zoveel verschillende bouwstijlen door elkaar beloofd wat.
    Geniet ervan

• 21 Februari 2007 - 18:33

Ad En Ria:

Als ik het zo volg zie je toch overal bekende stukjes. Op de foto's vind je iets terug van Zuid Afrika maar net zo goed ook stukken die je in Amerika tegenkomt. Alleen ons Nederlands landschap is dan toch uniek; dat zie je haast nergens.
    lekker genieten............

• 21 Februari 2007 - 19:44

Harry:

Ik weet niet of ik te laat ben met mijn reactie, maar als je morgen toch in Christchurch gaat rondneuzen, breng dan een bezoekje aan het autorestauratiebedrijf van de heer Bubbert.Deze heeft een aantal jaren terug dit bedrijf overgenomen en is nu absoluut Nr1 op de wereld wat restauraties van oldtimers betreft.
    Een reportage over zijn bedrijf staat in de Autovisie van 15 februari.